Små hästar

¦
Att rida på små ponnyer. Om jag hade var kort och inte vägt så mycket i resten av mitt liv så hade jag ridigt a-b ponnyer. Dvs om jag nu hade vart typ 140-150 på a-ponny och kanske runt 150-160 på b-ponny. Min högsta önskan är att bli kort, för jag vill rida små ponnyer.
 
Låter helt skjuk men jag var nära på att sluta rida för att vi hade växt ut Chivas ( maxad shettis ). Vid den tiden ( nyss 13 år fyllda ) så blev jag väldigt ledsen över det och kunde inte se någon i min ålder rida mindre hästar än vad jag kunde, jag blev helt förkrossad och avundsjuk ofc... Fick inbilla mej att om jag satte mig på en shettis skulle jag typ bryta ryggen på dem eller skada ponnyn... Tro det eller ej men lite hjälpte det faktist. Efter det red jag en termin på Mcr, varje gång det skulle va hästbyte stog det "små ponnyer" på lappen med hästarna jag önskade. Jag började rida med väldigt korta läder för att se mindre och kortare ut. Jag var då fortfarande ganska small så vikten brydde jag mej inte om så mycket då.
 
Våren 2012 sökte de medryttare till Leroy, jag blev hur lycklig som helst när vi skulle provrida han. Trots att jag tyckte han var sjukt liten ( 102cm mkh ) ville jag ändå rida han och tack och lov påpekade ingen min längd på han och det är jag vädigt tacksam för nu. Jag red med hur korta läder som helst så att mina ben inte skulle va under magen. När vi/jag red Leroy var jag trots allt 14 år och inte 13 ( haha vilken stor skillnad xd ) och hade börjat inse att jag inte kan rida småponnys längre. Jag visste att han skulle bli den sista shettis jag fick rida ordentligt och det gjorde mej nog bara ännu mer ledsen... När jag fick reda på att han skulle åka, två dagar innan han skulle åka, så blev jag frukatansvärt ledsen. Jag grät dagarna innan och några nätter efter att han åkt, för att jag aldrig mer skulle kunna rida shettis igen... Återigen visste jag inte om jag ville fortsätta att rida... Jag fortsatte att rida i ÖG och började på allvar innse att alla kommer växa ut shettisar/ mindre ponnys nån gång och jag hade gjort det nu... Nån månad efter att Leroy åkt hoppades jag fortfarande på att få rida shettis igen... Det gick över ganska mycket till sommaren och är väll nästan hetl borta nu. Jämför dock ofta fortfarande min längd med de som kan rida småponnyer, min högsta önskan är fortfarande att bli kort, rider fortfarande med kortare läder och ogillar långa läder, har alltid läder så att jag är över eller vid hästens mage, om jag rider barbacka drar jag upp benen så de är vid magen och vill fortarande rida så små ponnyer som möjligt ( men så att jag inte är alldelse för lång och tung ). 
Två bilder, tagna på samma sätt och båda barbacka. Första är på mej och Chivas och då var jag till knänan på han men mitt överliv så inte så otroligt förstort ut. På Leory var jag osså till knäna men mitt överliv ser påtok förstort ut ju.
Ni kan ju själva se hur korta läder jag ( och Sharon ) red med då.. Dock gjorde väll ponny putan osså oss lite orättvist förstora.
Följande bilden kan ni se hur korta läder jag alltid ville ha.. hmskt såg det ju ut xd
Till barbacka bilden; benen vid magen...
Den sista bilden var väll inte så farligt korta läder men med tanke på att vi hade programridning så haha, ridläraren tyckte jag alltid red med jockeyläder xd Här hade jag occå fina och smala beeennn
 
Har förövrigt hittat helt ovisade bilder på när vi rider Chivas och minishettisarna! Ska leta vidare lite och se om jag kan hitta lite smått och gott :)
 
/Gabbi











Kom ihåg mig?