Önskeinlägg - Mina försäljnings ponnyer

¦
Vi kom till ÖG genom att vi skulle provrida en shettis som hette Leroy. Tanken var att vi skulle vara medryttare på honom och vi fastnade för honom direkt. Så så blev det. Vi åkte dit och jag minns andra andra gången tror jag när vi va där, så sa Mathilda och Clara att dom cyklar i förväg för de litade på oss och sa att det är jättebra om vi hittar till stallet själva. Det är ingen svår väg så ja haha... Så vi började gå medans de hämtade sina cyklar och vi går ganska fort så vi kom en bit. Men så hade Sarah precis hämtat barnen på dagis och så såg hon av vi gick där så hon frågade oss om vi ville ha skjuss till stallet så vi sa ja och så åkte vi. Precis när vi kommit till stallet, typ 3 minuter senare, ringer Mathilda och undrar var vi är. Och jag svarar och säger att vi är i stallet och börjar skratta när hon frågar hur snabbt inte vi går. Sen när vi pratade om det senare så berättade de att de hade haft panik och trott att vi gått vilse haha. Men Leroy var ingen försäljningsponny fast han såldes endå senare till en liten shettisridskola, så vi hade han bara två veckor. Efter det frågade Mathilda oss om vi ville börja rida försäljnings ponnyer och så blev det!
Första och sista bilden på mig och Leroy ♥
 
Den första försäljningshästen som vi fick hand om var Kenzos' Eddison. Han var en tinker valack på 3 år så vi han endast skritta på honom p.g.a. hans temperament. Han var jättenervös och orolig och inte säker alls i sig själv. Skrittade honom 1 gång med ledare och då flög jag dessutom av så det var inte så lyckat. Har ingen bild på när jag rider men det detta är den enda jag hittar med mig på.
Eddison ♥
 
Min andra försäljningshäst var Donna. Hon var dock dräcktig så henne satt jag bara på 1 gång. Hon var inte ens inriden så vi gjorde aldrig något med henne. Men hon stog här ett bra tag. 
Enda bilden på mig och Donna ♥
 
Den första "riktiga" försäljningshästen var Kenzos' Apache, ett tinkersto. Hon hade ett brunt öga och ett öga som var haltvt blått och brunt vilket var en av de många sakerna som gjorde henne så charmig. Henne hade jag i 15 dagar och hon var inte riktigt en sån häst man rider seriöst på. Hon kunde knappt hoppa så det gjorde vi en gång och kom över ett hinder på 40cm utan att riva. Så henne red vi mest ut på. Men hon var hur lugn som helst. En riktig pärla. Hon stog i ÖG längre men vi blev erbjuda att passa Cajsas häst Rubin under 10 dagar så där missade vi en tid men efter det så hade vi henne 3 dagar till.
Första och sista bilden på mig och Apache ♥
 
Min tredje försäljningshäst va Mosegårdens Geena som kom 38 dagar efter Apache vilket betydde att vi var hästlösa i mer än en månad. Men vi fick ju rida Spirit lite då och då. Geena var min så kallade "sommar ponny" som jag hade över hela sommaren. I exakt 58 dagar reda jag henne. Gabbi red henne till en början hon också men sen kom Njord och då blev det liksom att jag hade Geena och Gabbi Njord. Geena var den första försäljnings ponnyn som jag verkligen fäste mig vid eftersom jag red henne så mycket. Den sommaren var klart den bästa och jag hoppas ytters på att den sommaren kommer vara ännu bättre! Geena var lite nervös av sig och ganska stark men endå känslig och kontrolerbar. Hon älskade att hoppa så det gjorde vi en hel del! Hon fick tillbaka mig i hoppningen efter 6 månader så det glädjer mig! Hon var underbar både med sadel och utan inte spetsig heller så det var också underbart hihi. När hon sedan såldes var jag jätteledsen och det var även första gången jag grät över att en häst åkt. Sista passet var helt underbart. Jag red på stubben helt själv och Gabbi lät mig rida henne hela passet (vi brukar dela hälften, hälfte) hon visste vad det betydde för mig. Gabbi och Clara gick in i stallet medan jag skrittade av och sen när jag komm tillbaka grät jag, som ni ser på sista bilden.
Första och sista bilen på mig och Geena ♥
 
Efter det kom Dixie. Henne hade jag i 20 dagar. Var inte med när hon åkte då vi var bortresta men tror hon stod här lite längre. En riktigt go' ponny. Hon var stark som fan men gjorde aldrig en fluga förnär. Hon var hemsk att styra och händerna bokstavligen dommnade av efter ett ridpass haha. Hennes personlighet skulle vara toppen på alla hästar, bortset från att hon va stark. Dixie kunde inte heller riktigt hoppa och det högsta vi kom över var väl 60cm kanske. Vet att jag hoppade ett 70cm hinder en gång men vi gick omkull totalt så hon fick ett hål i mulen och blev halt och jag vrickade foten. Haha lyckat. Nu skrattar man åt det.
Första och sista bilden på mig och Dixie ♥
 
 
Min sjätte försäljningsponny hette Luca. Ett jättesnällt sto. Henne hade jag 48 dagar vilket var ganska länge. Hon hade jättesköna gångarter och hon var hur snäll som helst överallt. Hennes galoppfattningar var hur sköna som helst! Sådana borde alla hästar ha. Hon föll in i galoppen så grasiöst hihi. Luca kunde hoppa till skillnad från andra hästar men hon behövde en väldigt bestämd ryttare för att komma över högre hinder. Kan tänka mig att vi kom över typ 90cm kanske. Gabbi hoppade iaf lite högre med henne. 
Första och ssta bilden på mig och Luca ♥ 
 
18 dagar efter Luca kom den sjätte försäljningsponnyn Hothausen Eldamir. Ett riktigt tjurigt sto. Hennes personlighet är svår att förklara. Hon krullade sig gärna i formen och hatade att galoppera och hoppa. Efter att hon reste sig riktigt högt med mig blev jag rädd för henne men jag fortsatte endå att rida henne. Hon är en sådan häst som verkligen behöver 1 hem att bo på. En ryttare som ger henne en chans. Djupt där inne är hon snäll men man måste bara ge det tid. Elle hade jag i 85 (!) dagar. Man kan tro att jag fäste mig vid henne och en del av mig gjorde det, men hon är verkligen igen ponny jag hade velat köpa! Även om det kändes så effter några ridpass då det gått som bäst!
Första och sista bilden på mig och Elle ♥
 
 
Åttonde försäljningsponnyn stod här några dagar under den tiden vi hade Elle, men vi började rida henne först den 21 Februari 2013. Det var ingen mindre än Fiona. Henne hade jag i 56 dagar sedan åkte hon till ett tillridningsstall då vi inte ansåg att vi hade det som krävdes hos oss. Hon var en unghäst på 5 år och behövde noggran utbildning och var en häst mer åt dressyren och vi är ju mer av ett hoppstall så därför åkte hon till ett annat ställe. Fiona var en riktig bebis. Hur gullig och söt som helst haha. Hon var riktigt seg och gick knappt i form men det var för att hon var så pass ung. Hon älskade att hoppa men hennes exteriör var mer som en dressyr häst. Hon kan bli något riktigt stort tror jag! 
Första och sista bilden på mig och Fiona ♥
 
 
Narrisa kanske inte ens räknas som försäljnings häst då vi bara red henne i typ 10 gånger men endå. Hon var från början Esters men sen fick vi henne. Hon va ganska stark men endå helt okej. Hon var framåt i både dressyren och hoppningen. I hoppningen överhoppade hon välgit extremt så det var svårt att hänga med men annars var hon en riktig gullegris.
Första och sista bilden på mig och Narissa ♥
 
Det var alla försäljnigns ponnyer jag har haft! Älskar er alla på något sätt och vis, Ni har alla utvecklat mig något extremt ♥
Surprise är alltså ingen försäljningsponny utan vi har henne på obestämd tid. När vi inte längre vill ha henne på foder kommer hon komma ut på annons.
 

 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?