3 hästar ridna

¦
Kom till stallet med Ester och skulle rida bakom stallet men vi tappade lusten + Narisa var lite olydig så vi red i ridhuset istället. 
 
Duches som jag då hoppade upp på först var inte så framåt idag ( dels för att hennse kondis är på noll och att hon gått ganska mycket med Sarah ) så tog det lite lung och skrittade mycket men blev såklart både trav och galopp. Tror hon gått och fångat någon hosta då hon hostade emmelanåt idag och igår i hagen... Först gången jag red henne med sadel och andra gången totalt jag red henne! Märkte även när jag suttit upp att både jag och hästen matchade haha!
Storhäst eller vaddå haha x)
Ja, jag gillar korta läder... Längde dem lite sedan men sadeln är mot hopp så x)
 
Sedan ville jag byta lite med Ester som red Narisa så jag red henne i alla gångarter med. Hon har fått för sej att lägga tungan över bettet så var tvungen att tränsa om mitt i allt x)
 
Sedan så fixade vi dem och sedan så tog vi in Gulla i ridhuset. Tog bara och tränsade och tog av täcket så satt jag upp. Skrittade lite och sen så travade jag. Även fast vi inte hade så mycket tid så  bestämde jag mej att testa en galopp för hon kändes så pass framått.
Och gissa vem som tog sina först ordentliga galopp idag? Fluffbollen tog hela 5-6 galoppsteg i vardera varv! Behövde knappt jaga in henne i galopp utan blev ett halv-varv i slängtrav sen så galopperade hon några steg! Sååå stolt över henne =) Ester filmade men med hennes mobil så printade några bilder! Första bilden är felsteg men man ser tydligare att det ör galopp då =)
Vadå söt furry-ball :''D
 
Sedan efter det så mejjade jag och Ester upp ett hönät till Gaia! Hoppas inte hon går och tar sönder det nu även fast hon inte fattade hur hon skulle äta först x) Men smart som hon är kom hon på det tillslut!
 
/Gabbi











Kom ihåg mig?