Chivas Del 1

¦
Tänkte berätta ett utförligt inlägg om hur det var när vi hade Chivas. Allt från det när jag började sköta honnom till sista gången jag red han, då inlägget kommer bli långt delar jag upp det i två. Ett där jag skiriver om tiden innan vi hyrde honom och ett om när vi hyrde honom + tiden efteråt :)
 
Vi hade ridit i ca 1 år när jag gick på mitt första skötarmöte. Jag, Gabbi och Ester hade kommit överens om att jag skulle var först med att skriva upp mig som skötare och ca ett halvår senare så blev Ester skötare på Jack, så det var inte så stor skillnad på när vi började sköta. En tjej före mig frågade också om hon fick sköta Chivas men de sa att han var för stark och skulle bli för svår att hantera för henne. Jag funderade om jag fortfarande skulle fråga och det gjorde jag. Utan någroa som helst problem skrev de upp mig som skötare på måndagar och söndagar. Det lustiga va att jag tror tjejen som inte fick bli skötare hade mer erfarenhet men jaja.. jag var ju överlycklig. Att han var stark var något jag märkte tidigt. Jag tog alltid hjälp av Gabbi och Ester när vi skulle ställa upp honom i stallgången ch med tiden lärde man sig hur han betedde sig mot andra så då blev det lättare. Året efter skrev jag upp mig fler dagar i veckan på honom,så nu skötte jag honom Måndag, Tisdag, och Söndag. Efter ett tag blev vi uppflyttade i grupp och skulle då byta riddag till Lördag. Jag bytte dag på Chivas så istället för Söndagar skötte jag han på Lördagar. Vi utvecklades enormt i den nya ridgruppen, var mer i stallet, alla hade nu sköthäst och vi deltog i fler av ridskolans aktiviteter. Första gången vi var med som ledare under en prova på tid var ganska tidigt. Det var en sommar och det var riktigt kul. Efter att vi lett fick vi alltid rida. Det var tre dagar i rad och jag fick rida Chivas alla dagar. Det mesta om hade med han att göra fick jag göra, sela honom, leda honom o.s.v. Tiden gick, vi deltog i fler prova på kurser som ledare och jag fick rida Chivas när det gick. Jag hade han på alla skötar ridnignar, jag red han hyfsat mycket för att vara så stor som jag faktist var. 10-11 ungefär var det när jag började rida honom. Här kommer lite bilder från när jag skötte honom :')
 

 
/Sharon











Kom ihåg mig?