Det blev en kaka endå

¦
Efter att ha försökt fånga Narisa i hagen så red vi till ängen ( hade efter 20 minuter lyckat fånga henne men hjälp av lockbete). Kan här då säga att alla hästarna lekte pjett med och och busade runt och tyckte vi var fåniga som sprang där x)
 
Blåste mindre än vanligt och det började gå från gråmulet till blå himmel! 
Ponnyn klädd i rosa outfit var hur glad som helst över allt tror jag, vädret var ju verkligen vår lixom. Lite lat i början men men. Hade halvlånga tyglar och bara lät henne gå som hon ville.
 
Sedan så ville jag då ta ett rejs men Ester som red Narisa haha wopla han knappt vända ponnin innan hon bockar iväg i tre stora bock och jag flyger av x) Snäll som ponnyn är stannar hon troget vid min sida och undrar vad jag gör på marken! Hoppar upp igen och nu har hon blivit piggare och traskar på glatt.
 
Rider runt lite och så och ponnyn är jätteglad med öronen framme! Ska då ta en galopp på kanten i snön och så hoppar hon upp och sedan så bockar hon men denna gången är jag mer bered och tappar endast stigbygeln och hammnar på sniskan i sadel hehe x) Man vet när hon kommer bocka för hon börjar alltid svischa med svansen, börjar göra grisljud, ökar takten och småhoppar fram och sen så bocka hon, söte ponny! Red med ett enda stort leende idag, underbart. Pulsade genom högre snö också.
 
Men till bilderna nu!
Sharon mixtrade med kameran när jag åkte i backen men bilden under är strax efter
Och här är en serie med bocket ( de Sharon fick på bild )!
Sista bilden är hon påväg ner från högsta läge ( fick bilde på det när Sharon red ). Glaaad ponnytuss!
Resten av ridbilderna nu!
Dessa två sista bilderna är ju osså från några busigheter =)
 
Måste för en gångs skull säga att långa läder var behövliga idag, annars hade vi flugit som vantar x) 
 
Och så några mysbilder =)
Helt perfekt med min dip-dye och hästens outfit idag x)
Till sist en uppställningsbild och en huvudbild!
Bebiponny :)
 
Och juste, katten som vi döpt till Pysen ( Pyret? ) kom igen och klängde sej fast på mej och la sej på Esters jacka x)
 
Sedan red jag Gulla igen och fick till en längre galopp idag!
 
Ska försöka att blogga mer idag men det är ganska svårt när man inte har något att blogga om x)
 
/Gabbi


Ebba    •  

Fina bilder :D

Svar: tack =D
Sharon Eden America Hajny

Fanny    •  

Vad roligt med så många bilder! :) Fint med rosa också :)

Svar: åh vad kul att du tycker det! :D aa, hon passar fint i rosa :))
Sharon Eden America Hajny

Ester    •  

Hihi hon e så söt i rosa :')

Svar: Hahha ja :''')
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?