Detta måste jag träna på

¦
Som många andra bloggar/daywievs så ska även jag rabbla upp vad jag måste träna på och det är en heel drös med punkter...
Vi börjar med..
 
Detta måste jag träna mer på inom hoppning:
 
● Min skänkel, den får inte lov att åka bak så mycket.
 
● Komma ner i sadeln mellan hindrena resp. efter hindret.
 
● Vara mer noga med vägen.
 
● In med armbågarna mot kroppen.
 
● Komma liite längre ner mot hästens mankam.
 
+ köpa ett hoppspö ( just nu håller jag ca 1-1.5dm in på ett allroundspö -.- )
 
Detta måste jag träna mer på inom dressyren/allmänt:
 
● Få en bra lodrät sits.
 
● Kunna fatta galopp utan att luta mej framåt...
 
● Vrida upp tummen, inga barnvagnshänder.
 
● Blicken ( konstigt nog har jag en okej blick i hoppning men inte här... ).
 
● Lära mej att sitta ner i sadeln i traven.
 
● Få en stilla hand + skänkel.
 
● Vinkla tårn inått. Just nu står de rätt ut.
 
● Även här tänka på att inte ta bak skänkeln för mycket.
 
● Trampa ner hälen ( det kommer iofs med när jag tar fram skänkeln ).
 
● Bak med axlarna.
 
● Böja armabågen + in mot kroppen.
 
+ köpa egna sporrar ( ifall att de skulle behövas )
 
Ska försöka rida mycket utan stigbyglar i dressyren och försöka tänka på min sits mer. I hoppningen så brukar en alltid kunna titta och hjälpa/påpeka vad man ska tänka på.
 
/Gabbi
 











Kom ihåg mig?