Hoppnig

¦
Har ingen lust att skriva om passet så noga längre, men men.
 
Red fram, tänkte inget på fromen utan fram. Travade över 4:a cavaletti bommar, några hopp och sakta-av-till-skritt men till slut så gick det. Skulle sedan börja hoppa då. Ett kryss med mitten på kanske 40cm, började direkt med en vägran, och sedan en till... Haha, visste redan då att passet skulle gå utför.. Kom väll över det till slut, hoppade väldigt högt över och lite konstig så var inte med i nått av hoppen idag. Sedan då Cajsa som var vår lilla tränare för dagen satt upp ett kryss - titthinder - snett igen som vi skulle komma på, och under låg ett täcke. Kom i fin farm första gången och hon hoppade väldigt stort men hon hade inte riktigt registrerat att det var ett täcke under sååå när jag kom en gång till på det kom..
 
Avramling 1: Kom i bra fart på titthindret ca 30cm kryss meeen när jag ville hoppa av så drog hon mistänksamt ner huvet och jag halkade ner till halva halsen, tappade stigbyglarna och försökte ta mej upp baklänges men då tar hon ner huvet till marken och ja, där sittter jag med händrerna på bommen, baken i vädret och benen på marken x) Länge sedan jag trillade av får man väll säga x) Gick bra dock^^
 
Sedan satt jag upp igen och skulle komma på det igen, blev några vägringar men till slut kom vi över med ett mega-hopp över. Sedan blev det skritt paus och Cajsa gjorde om första krysset till en oxer ( Oxer och Fiona är inte direkt vänner än ). Låg på kanske 40cm, tillräckligt för att de ska bli läskigt tyckte ponnyn. Men fick över henne någon gång tills..
 
Avramling 2: Kom på oxern med bra galopp, och red lixom ända tills hon hoppade av ( slutar 'rida' precis innan hindret och då vägrar hon, helt och hållet mitt fel ), så jag hängde inte alls med i hennes gigantiska hopp + att hon hoppade till liste snett ifrån, så jag tappade ena stigbygeln och tippade över till andra sidan och trillade av x) Men som tur gick det bra det med.
 
Sedan så skulle vi då ta en liten bana, först oxern, vända snett igenom på titthindret som nu var ett rättupstående på ca 30cm och sedan vända och byta varv och komma på oxern ige,n och till slut fick vi till det^^ Konstiga krumelut-hopp, jag tappade stigbyglarna x antal gånger och så ville hon gärna stanna efter hindrena, så min sits var fruktansvärd hemsk idag och jag red som en kratta... Jag hade lovat ponnyn att avsluta passet om sista banan gick bra och det gjorde det ju, så sagt som gjort travade och skrittad jag av. Däremellan så gick strömen i stallet dock så var det ganska ljust endå så, men den kom även tillbaka senare^^
 
Tyvärr blev det inget filmat idag så bjuder på en arkivbild från förra gången vi hoppad henne^^
 
Haha, måste verkligen få ordning på min sits, framförallt i hoppningen, inser nu när man tränar för någon ny hur många brister man faktist har, t.ex 'slutar' att rida innan hindret och antar att ponnyn kommer hoppa som de flesta jag ridigt gör ( inräknat Fiona då hon brukar hoppa bra annars ) av anledningen att jag inte hänger med i hoppet annars. 
 
Btw, vad tycker ni om såhär mer utförliga beskrivningar om ridpassen? Oftast så kan man ju skriva ganska mycket mer än vad både jag och Sharon gör och ibland så gör vi inget speciellt alls och då finns det inte lika mycket att skriva om..^^
 
Imorgon är jag hemma. Kommer väll på nått att blogga om^^
 
/Gabbi
 











Kom ihåg mig?