Hur började jag rida?

¦
Ett jag-har-lust inlägg.
 
Det hela med hästar började med att mamma tyckte vi skulle prova på någon idrott precis i början av sommaren 2006. Det blev då att prova på ridning på MCR några dagar med teori och ridning. Sen efter det kan man väll säga att jag och Sharon ville börja rida. Den sommaren gick vi även på fritids med Ester och vi blev bästa vänner. På höstlovet 2006 gick vi alla tre en till prova på kurs på MCR. Alla ville börja rida och till julklapp fick vi som en present att börja rida i en ridgrupp tillsammans. 
 
11 Januari 2007 red jag ( Sharon och Ester ) min första ridlektion på MCR. Det var då en nybörjargrupp. Samma eftermiddag ringde de från MCR och vi fick alla tre byta till en lite mer avancerad. Red i den i några år, utvecklades enormt. Vårterminen 2011 hade vi alla sköthäst, var i stallet 24/7, hjälpte till att leda osv. Helt plötsligt stog vi med Chivas i händerna. Alla fick rida han vars en dag i veckan som vår egen, det var nog den tiden jag utevcklades mest. Till sommaren hade vi växt ur lill-plutten och eftersom vi hade haft Chivas hade alla börjat 'märka' oss lite mer i stallet och vi fick ta hand om några andra privathästar. 
 
Våren 2012, alla hade en svacka i ridningen och Sharon hade tom slutat rida. Det var då jag började leta någon mer stans att rida och utvecklas, då vår grupp ( även om vi var i nästa högsta för juniorer ) hade börjat ta in elever som egentligen inte hade den kunskapen än och vi andra kunde inte riktigt utvecklas för vi fick ta allt om igen hela tiden.
 
Då hittade vi Östra Grevie. Och där är båda, eller alla tre faktit nu. Red klart treminen ( VT 2012 ) på MCR för att sedan sluta där och tillbringa all tid i Ö.G. Helt klart de bästa beslutet någonsin och att vi fick chansen att börja rida försäljningshästarna! Ja, nu har man ridigt i Ö.G i mer än 1 år och sammanlagt har jag ridigt i 6 år =)
MCR
( till skillnad från nu hade jag smala låååårr )
ÖG
 
/Gabbi











Kom ihåg mig?