Sadlar

¦
Mina top 5 sadlar i stallet.
 
1. Lucas allround sadel. Vet faktikt inte vad jag gillade så mycket hos den men dem hade ett hyfsat litet säte och tunna vulster och det gillar jag. Sadeln följde dock med Luca.
2. Ginas och Dixies sadel. Allroundsadel mot hopp ( helt hoppsadel? ). Skön sadel och att den är mot hopp/hopp ger ett pluss i kanten. Finns fortfarande kvar men används inte för tillfället.
3. Elles bruna hoppsadel. Bara att det är en hoppsadel är perfekt. Gillar väll inte att den är så stor i sätet direkt, har lågt framvalv ( gillar sadlar med normalhögt framvalv ) och att den har sånna bulor på/vid vulsterna. Annars skön.
4. Fionas sadel. Grymt skön. Mindre i sätet och högt/högre framvalv. Meeen det är en allround mot dressyr. Minus för det. Men endå grymt skön och vulsterna är bara för braaaa
5. Njords dressyrsadel ( Spirits nu ). Skön, förutom att det är en dressyrsadel så gillar jag den.
 
Top 5 sadlar jag gillar minst.
( 1 är värsta sadeln osv. )
1. Elles dressyrsadel. ( Luca, Gulla och typ alla hästar lyckas få den ). Nej, bara usch. Rider hellre barbacka än i den sadeln. Min sits blir hemsk, skänklarna kommer inte åt, lilet pyttesäte och värsta aldeles för stora vulster ( tycker jag ju hehe -.- ). Ugh.
2. Apaches bomlösa sadel. Nej, hatar den med, stor och klumpig. Ful är den också x) Kan inte hoppa eller rida normalt i den. Möjligtvis skön på längre uteritter.
3. Leroys ponnyputa. Förutom att vi var dubbelt så gammla än vad man ska va för att rida i den så är den ful. fööör liten i sätet, hård och har inga vulster alls. + att man höll på att sätta sej på bakvalvet när man red lätt och tippa över med sadeln så fort man lutade sej 3cm fram. 'Gillar' den endå, men det är för att det är Leroy som haft den. Ägs av Batman nu, ( gjorde då med ).
4. Claras ( länk ) hoppsadel. Tycker den är hård eller mer kantig precis där man har låren men den är ganska ny så är antagligen mjukare nu. Hade den på Dixie först gången men den passade inte så hon fick Ginas. Annars även här ett pluss till hoppsadel.
5. Claras förra ponnysadel. Ingen har den just nu heller dels för att Spirit växt ur den och att det är en ponnysadel ( 15 tum typ? ). Förutom att den är för liten i sätet är den skitskön tycker jag. Här hoppar jag Spirran x)
 
Kan ju säga att Foxies sadel måste vara den mest osköna i hela värden. Inte lönt att ta med för har ingen bild + att jag inte hade kunnat beskriva dess brister utan att få panik. Kan förklar varför Ester alltid red barbacka på henne, ute, hoppning och dressyr.
 
Mest random inlägg jag någonsin skrivit men men Clara och Mathilda vill ha uppdatering varje timme så x)
Obs! Detta är vad jag tycker, alla tycker vi olika!
/Gabbi


Mathilda    •  

VILL HA ÄNNU MER :D:D:D

Svar: hahaha xD
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?