Frågestund Del 2 Sharon

¦ Surprise
Hur kom det sig att ni började blogga? 
Jag (Sharon) skapade bloggen för att jag främst ville göra en design eller något sådant till en "hemsida" Så jag skapade bloggen och här är den nu, fylld med massa inlägg och inte bara en design!

Hur länge har ni haft eran blogg? 
Sedan oktober 2012. Man kan ju alltid kolla arkivet haha

Hur kom det sig att ni började rida försäljningsponnys/hästar? 
Långhistora till en kort historia. Vi red en medryttarponny ute i försäljningsstallet som åkte till sin egentliga ägare och så erbjöd Mathilda oss att börja rida försäljnings ponnyer.

Vad tycker ni är jobbigast med att ha ridning som hobby? 
Att hästarna är levande djur och har egna viljor och dåliga dagar vilket gör att det inte alltid går som man tänkt...
 
Har ni någon favoritponny/häst som ni gärna velat skulle stanna hos er? 
De ponnyerna vi hade under sommaren fäste vi oss en del vid, så det hade ju inte gjort något om de skulle stannat. Men vi har ju en sak på G - lite tråkiga pappersarbeten kvar därför säger vi inget än!
 
Något bra som hänt er inom hästvärld?
Antagligen det jag inte kan avslöja än. Annars (om detta nu räknas) så köper vi hästgrejer typ var och varannan vecka haha
 
Något sämre som hänt er inom hästvärld? 
Alla avramlingar eller när hästarna är helt psykade när det inte händer något typ. 
 
Hur skulle ni beskriva er själva?
Jag Sharon, är helt fantastisk och underbar och alla älskar mina torra skämt så det rullar på marken av skratt, typ. 
 
När började ni lyssna och tycka om JB, och 1D? 
JB lyssnade jag på i slutet av 6:an och Gabbi hakade på i början av 7:an med 1D, så vi lyssnade på dem och gillade dem sammtidigt.
 
Hur kom det sig att ni började redigera och mixtra(giffs, sims bilder, vanliga bilder m.m) 
Ehm i 6:an upptäckte vår kära vän Erika att vi hade Photoshop cs2 på datorn och hon älskade sådant och hade själv inget Ps så hon lekte lite med det varje gång hon var här - vilket var typ varje dag, och sen så lärde vi oss det också efter ett tag och sen har vi uppgraderat oss till cs5 & cs6. Sims vet jag faktiskt inte hur det började vi laddade ner poseplayer och sen bara blev det typ.. och gifs kom strax efter att vi börjat tumbla' haha.

Om ni bara fick välja ett klädesplagg att ha på er resten av år 2013 vad skulle det då vara?
Av det jag har i garderoben skulle det vara mitt turkosa JB linne.
Av alla kläder i världen en Canada OnePiece
 
Vad är Bäst med Gabbi inom ridningen? (Enligt Sharon)
Hon sågar inte i hästarna!! Hon rider lätt bra. Nej haha, jag vet inte egentligen hon är väl lite sisådär i allt. Skojja, att hon är lugn i handen tror jag är det bästa med henne.
 
Favorit färg? 
Turkos ♥♥♥
 

ThisorThat: 
Fältritt/Dressyr 
Träna/"lulla runt"(åka häst) 
Barbacka/Sadel 
Tävla/Träna 
Ute/Inne  --> beroende på väder
Galopp/Skritt 
Stallet/Stan --> ehm svår fråga här jaop
Semester/Hemma med pållarna 
Redigera/Fotta(haha omg, vet nt hur det stavas XD) Stavas med 1 t hihihoho, båda är lika roliga
Fotta/Bli fotad 
Hästarna å stallet/kompisar 
Dator/Mobil 
Kamera/Dator
 

 











Kom ihåg mig?