Roligaste på länge!

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Sådär! Nu ska jag ta och skriva ner allt till er!
 
När vi kom till stallet så borstade vi på henne och lastade in allt. Allt gick super och hon gick in i transporten på nolltid. Iväg för att hämta Spirit på Böke! Blev lugnare sen när Spirit var i transporten vidare till MCR!
 
Allt från att lasta ut till att rida fram gick verkligen super. Hon var hur lugn som helst och det känndes bra. Lite seg var hon idag eftersom hon tyckte att exakt allt var spännande så hon var inte riktigt fokuserad. Hon ville även gärna vara nära sin trygghet - Spirit. Jaha, banan som ver en väldigt lång och klurig bana för en Pay n' Jump bestoda av hela 13 hinder. 
 
Framhoppningen var hon samma här lite seg och gnäggade förjäves efter Spirit. Väl inne på banan så bara log jag och red. Visserligen red jag som en kratta och Soppan hjälpte ju inte mej med att hon inte ville gå från dörren... Hon stannade till lite framför alla hinder innan hon bestämde sig för att hoppa. Till 3:e hindret (gul oxer) fick jag inte alls fram henne och det resulterade i ett stopp. Kom en gång till och fick inte fram henne här med, stopp. Sista gången kom vi över och kämpade oss imål efter alla hinder! Även här gnäggade hon hela tiden, social ponny x)
 
Alltså jag log och skrattade hela banan för det var ju så sjukt kul! Detta var som sagt både min och ponnyns första Pay n' Jump så är helt klart sjuuukt nöjd över dagen! Hon skötte sig verkligen super. Denna träninstävligen var osså ett litet prov för oss och henne för att se hur mycket hon är van vid och om hon klarar av situationen som hon helt klar gjorde. 
 
Några bilder från idag!
Men ja, jag är verkligen nöjd med dagen och Sarah och Clara tyckte det var en väldigt bra första gång! Alltså slutade med 8 fel men för mej spelar det ingen roll för vi hade megakul och asdfghjkl så glad :D
 
Håller på att göra film som ni kommer få se sedan! 
 


Julia Söderlund    •  

Åh vilken fin blogg, åh vilka härliga bilder!!

Svar: tack tack! :D
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?