Vad är värt att lägga pengar på?

¦ Gaby , Åsikter
Just nu letar jag och Sharon intressanta bett vi vill testa på Soppan så vi kan veriera mellan några hon trivs med.
 
Sökte upp Sprenger bett då ja, de måste ju vara bra för att vara så dyra. Alltså för ett "vanligt" tredelat vill de ha nästan 1000kr och det tycker iaf jag är helt sjukt. De är ju ofc anatomiska och gjorda av ditten och datten och blah blah men är det bara jag som aldrig skulle köpa ett bett för 1000kr? Det finns till och med bett som kostar över 2000kr! Men man värdesätter olika saker antar jag. Medans någon köper bett för större summor köper nån annan benskydd för större summor än bett. Man tycker ju olika saker är viktiga. Även fast jag tycker bett är en av de viktigaste delarna man borde investera i skulle jag nog inte köpe nått bett för mer än 500kr om enns så mycket. Jag tror grunden ligger i hur bra du kan rida hästen och inte i hur bra bett du har. Det kan säker påverka men ryttaren måste ju hjälpa till väldigt väldigt mycket. Jag hade å andra sidan velat testa ett så dyrt (och bra gissar jag) bett bara för att märka den stora skillnaden. 
Här har ni ett Sprengerbett för 1149kr
Bilden är lånad från Lyckås ridsport och där kan ni även kolla fler bett från samma märke.
Men det måste ju vara dom som köper dessa betten (och andra dyra bett och ting) för annars hade de ju troligtvis inte producerat mer. Om jag fick ett hade jag tagit emot det men inte köpa själv för de priset höhö.


Julia    •  

I en ridsports butik vi har där jag bor får man prova sprengerbett! :)

Svar: åh det hade varit något ju! :)
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?