god mat och bra hopphäst

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
Idag på jobbet så fick jag en enorm frukost serverad av min handledares fru. Fick proppa i mej det sista, men gott var det! Tvättade mattor med henne sen och fick bullar och turkisk ost som jag gillar med mig hem, så snälla så!
 
Åkte till stallet vid halv fem och red Soppan först. Hämtade min prinsessa i hagen och bjöd henne på kram och puss direkt. Som jag saknat henne alltså! Plockade fram en kombination med oxer och ett galoppsprång och ett hinder till på snett igenom linjen i paddocken. När jag värmde upp var hon tittig alltså ville hon inte slappna av. Hon har börjat bli väldigt så på sistonne då hon är vääääldigt intresserad av omgivningen och får då svårt att fokusera på mig och arbetar inte på. Blev inte heller så mycket bättre efter ett tag så fick börja hoppa om vi inte ville komma hem vid midnatt. Började lite på ett kryss i trav men gick ganska fort över till kombinationen. Hon kom ofta ganska bra på första hindret men liten tätt på andra så vi ställde om lite tills det blev bättre. Kom upp i ca 110-115cm på en oxer och hon klarade det super. Vägrade inget, rev inget (på oxern iaf, annars lite smått slarv eller så kom hon fel) så jag är jättenöjd! Fick en bra känsla och hon var lagom framåt. Sen red Sharon lite och hoppade tills hon travade av på stubben. Stackars jag fick plocka undan allt igen... Spolade ploppan och hämtade Vinnsson.
 
Sen red jag Vinnie ute på stubben utanför. Hon var pigg och glad som alltid och lyssnade super som vanligt. Galoppen blev lite snabbare idag än vad den brukar men lilla ponnyn uppskattade det stort! Spolade henne och så fick hon komma ut i hagen. Blev ganska snart därpå körda hem med snälla Camilla! Hemma nu, ätit och ska fixa både bilder och film från dagen nu så vänta er bilder!











Kom ihåg mig?