mini-semester typ?

¦ Andra Hästar , Gif's , Stallet , Vardag
Då återgår man till bloggandet igen då, efter en natt/helg i ög.
 
Allmänt roligt, spindeltrauma för livet kan man väll säga. Eftersom allt är dokumenterat på film blir det lättast att ladda upp det för kommer få kalla kårar om jag ska skriva det här.... Red lite hästar med såklart, Texas fick mig på ryggen både idag och igrå. Han är ju mest lik en ridskoleponny, antagligen den bästa beskrivningen ni kan få. Laaaat, seg, reagerar inte på ponnysparkar, kickar mot spö och sällskapssjuk... Men ganska gullig stundvis, och galoppen gick hyfsat fort. 
 
Dagen därpå red vi ganska tidigt. Red även då Texas och tanken var dressyr på stubben bara det att alla hästar betedde sig som korvar förutom Joe (som Ester red). Slutade med att vi ville försöka hoppa upp för en bank men även det gick åt skogen. Sista vi gjorde var att ta lite galopp tillsammans sen bytade jag med Ester. Red inte han speciellt länge och sen skrittade vi hem. Jag och Clara tog bussen till våra ponnys och Mathilda hade hoppträning för oss och jag red Vinnie. Det gick väll helt ok, hon "hoppade" typ aldrig bara travade igenom, men det gör absolut inget. Sen kom Mathias lagom till hennes verkning. Hon blev ganska snabbt klar och så var det Soppans tur. Idag blev det lite nytt då vi inte satte på några skor igen! Vi ska testa hur hon funkar med barfota så japp! Sen cyklade vi till ög igen med Mathilda eftersom en skulle komma och provrida Musslan men hon kom inte. Tog bussen hem och både Ester och Clara ska sova hos oss! Har tyvärr inte såååå mycket bilder från helgen (hhhmmmm typ inga alls...) så ja...
 


Stina    •  

Hittade er gamla ponny Elle på youtube, känner ägarens medryttare till hennes andra ponny.(http://primeriders.horseworld.se/)
Film: https://www.youtube.com/watch?v=EuvE8dv7vB4&feature=youtu.be&noredirect=1

kram :) ^^

Svar: tack! :P
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?