craycray soppan

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
Åkte till stallet vid tre med Emma och Elin.
 
Tanken var att rida ut men för säkerhetskull tog vi bara gräsvägen precis bakom stallet. Gjorde rätt för Elin fick snabbt hoppa av Dalton (tog inte Lise för hon är pigg redan utan snö men Dalton är typ överlat) men han var ju mest galen av alla haha! Soppan tyckte bara det var otroligt roligt och stegrade och hoppade överstora skutt! I traven så typ drog hon ner huvet och började studdsa. När jag vände mot Emma och Elin så hoppade hon typ rakt upp i luften och sen när hon landade så hoppade hon upp igen och hon visste typ inte vad hon skulle göra av sig själv. Sen fick vi rida hem för det var bara jag som kunde sitta på hästen haha. Men då fick Dalton damp och ville inte gå utan bara bocka och stegra så bytade med Elin men så nästan precis hemma blev jag arg på han för han tryckte in bogen i mig och då stegrade han så jag fick släppa taget och så for han ut på åkern. Han var lite förvvirad trotts att vi var vid hagen men han travade lite hit och dit. Fick tag i han hyfsat snabbt och så red vi inne haha. Soppan var duktig inne med. 
 
Fixade sedan henne och så fick hon på sig sitt vintertäcke för hon hade inte alls haft det varmt under 200g. Tja, sen stack vi hem! 
Och ja jag red barbacka hihi. Snyggt jag piffade upp hennes träns så hon blev lite reflex-rudolf!
 











Kom ihåg mig?