Mål med Soppan 2014

¦ Surprise
Mål- hur vi når dem
Januari - Februari
Komma igång med att rida mer ordentligt igen. Rida mycket dressyr och tänka på vad Sarah har lärt oss. Jobba med galoppen. Få ett flyt i hoppningen. Mycket markarbet med upphöjda bommar så rygg- och rumpmyskler byggs. Värma upp länge. Träna myket ledarskap och stärkande relationsövningar löst. Rida ut och ha kul!
Mars - April - Maj
Rida ordentliga dressyrpass och fortsätta att arbeta med galoppen och mycket markarbete. Hoppa låga banor och här få in galoppen vi övat på. Förtsätta träna ledarskap löst. Rida ut och ha kul!
Juni - Juli - Augusti
Kommer flyttas till bete men ridas under tiden. Nån stanns kommer hon få en vila och bara gå och äta utan att hon rids. Ridas ut mycket i varierat tempo. Backtränas (om backar finns) och fortsätta att jobba med galoppen. Hoppa banor och öva på att få fina rundor på olika höjder. Och främst under sommarmånaderna, ha kul! 
I slutet av Augusti börjar vi förhoppningsvis även på Bökeberg och kommer då flytta med Soppan. Vi kommer då träna för tränare och ta råd av dem vad vi ska äva på. 
Därför skriver jag inte nästa halvår.
Mål (Januri - Augusti)
* Träna så vi får en fin galopp vi kan hålla länge
* Arbeta i rätt form större delen av ridpasset
* Hoppa en bana i fint tempo
* Få ett starkare band mellan varandra
* Lära henne skänkelvikning
Dessa är de mål som jag kommer på just nu som vi ska uppnå. Sen så tänker jag med att hon ska bli ännu mer oberoende av hästkompisar och inte bli stressad när de lämnar henne.
 


Elsa Ohrås    •  

Hej! Vilken fin blogg du har! Skulle bli så sjukt glad om du kollade och kanske till och med kommenterade lite på min också? :)<3

Nea Bengtsson    •  

Haha jag drömde inatt att vi tre bodde på en stor gård med Suppan o Soppan sen sålde ni Soppan och ni blev asglada typ o jag bara grät o grät sen vakna jag hahha x)

Svar: Hahaha whut skulle aldrig sälja soppis jue :"( xd
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?