Att rida andras hästar och låta andra rida din häst

¦ Andra Hästar , Gaby , Surprise , Åsikter
Om du blir erbjuden att rida din kompis häst tackar du ja eller nej? Varför? Erbjuder du själv andra att få testa din häst? Varför, varför inte?
 
Hmm, det är en mängd som inte låter någon sitta upp på sin häst för fler anledningar. Sen finns det dom som låter de flesta sitta upp och rida lite. Jag tillhör nog den senast nämda.
 
Soppan är inte speciellt svår. Eller jag, att få henne att arbeta rätt kräver väll lite som ryttare av dej men om man inte ställer några krav så går det utmärkt för de flesta. Själv brukar jag slänga upp lite vem som av mina kortare fränds på Soppan för att få testa henne. Kanske just för att jag gillar att testa andras ponnys så tänker jag på att dom kanske vill testa Soppan? Det finns såklart stunder då jag inte sätter upp oerfarna eller då jag är lite självisk och inte vill dela med mej (höhö). T.ex skulle inte låta någon oerfaren rejsa på Soppan för hon blir ganska explosiv i vändningen. För det mesta tycker jag det är roligt att få glädja andra om att de bara får rida Soppan lite. 
 
Om att rida andras hästar då? Ja, om man inte räknar med Zwier och de olika försäljningshästarna så har väll Spirit blivit den som jag ridit mest som jag inte alls passar med. Hon och Soppan är varandras motsatser, bokstavligen. Men i mitt tycke är det bra att rida oilka ponnyer. Också att rida ponnyer man inte gillar lika mycket för då kommer man uppskatta sin egna sedan när man rider den. Vi kan ta idag som ett exempel när jag red Spirit. Den hästen är typ en på miljonen som verkligen inte kan bita samman och göra vad ryttaren ber om. Dessutom ska hon vara så pigg så man får kramp i armarna. Sen är hon så svår att hitta rätt på. Du kan inte göra si och ints så, så hur ska man göra?? Aja, jag och Spirit är väll inget höjdarteam men jag kan endå vilja rida henne nån gång ibland just för att hon och Soppan är så annorlunda. Varje gång jag rider en ponny jag gillar mindre än att rida Soppan så längtar jag till nästa ridpass med Soppan för det är henne jag vill sitta på och få en härlig känsla! Jag brukar ta varje chans jag får att testa andras ponnys.
Jag på lite andra hästar än Soppan
Några andra på Soppan Äsch pallade inte leta övermycket över när andra rider henne x)
Adelina och Soppan


Adelina    •  

Du vet ju hur jag är... Haha, så jag kan vara lite tveksam till att rida andras hästar/ponnyer. Det beror liksom på allting runt om.

Sedan har jag ingen häst att "låna ut". Då ponnyn min är lite halt (ser ut att ha blivit lite bättre :') ). Sedan så är hon bara en B ponny så det är inte så många som kan rida henne. När hon då var ridbar så var det ingen med mig som var tillräckligt "liten" för det, eller så ville de inte rida liksom. Men om jag hade en häst så hade jag nog lånat ut den till någon som vet kan osv.
Jag hade ofc låtit dig och Sharon få rida ;) <3

Svar: Yey haha :D
Sharon Eden America Hajny

Adelina    •  

Jag lånar den bilden på mig (med din stämpel så klart ;) ) om det är ok? :):):)

Svar: Helt okej! :D
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?