Mer eller mindre underbar dag

¦ Andra Hästar , Natur , Surprise
Ja som rubriken lyder. I skolan så hade vi jättekul och alla var på skratthumär haha. Dessutom var vädret helt perfekt för en...
 
Uteritt! Japp, jag och Soppan gav oss ut i det fina vårvädret och att säga att Soppan var megaglad skulle underskatta hennes betende haha. Hon var lite mesig på en det av vägen och stannade till och kollade nyfiket på a) andra hästar vi red förbi och b) joggare. Fick övertala henne lite när hon gick sidledes och fnös men hon hittade iaf inte på nått dumt. Hennes öron var spikraka framåt hela turen! Red ner till gräsvägen där vi tog 3 vändor i mestadels galopp och så fick hon sträcka på sig lite com både hon och jag tyckte var mysigt! Travade och skrittade av en bra bit var så vi var nöjda när vi kom hem. Sen fick hon bara på sig regntäcket då det är så pass varmt.
 
Sen så fixade jag Athena som jag skulle rida helt själv idag! Spännande! Hon var väldigt duktig när jag gjorde iordning henne men när jag skulle sitta upp i ridhuset började hon vandra runt. Andra försöket kom jag dock upp och så skrittade vi 2-3 felfria varv i skritt på långa tyglar! Sen så skulle vi trava men då började hon trottsa och ville inte gå framåt utan började backa. La man till skänkel igen backade hon. I början fick jag vänta ut henne och när hon själv valde att gå fram fick hon beröm. Tillslut stannade hon minst 4 gånger per varv så då fick jag bli lite arg pch ryta till. Somtur lyssnade hon då! Sen gick det så bra så jag tog även ett skutt på ca 30cm 3 gånger med henne! Inga problem alls men en lite lustig teknik hihih. 
Sen hade jag liite tid över och var bara tvungen att inviga studsmattan för iår!
 











Kom ihåg mig?