bönder of skåne

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
Eftersom vi hade brytdag åkte jag till stallet kl 1.
 
Bestämde mig för att rida ut barbacka i grimma och grimskaft till gräset och bara lulla runt där lite. Hon var ganska kass på att lyssna på vägen dit. Gick sicksak, lyssnade inte på tygeltagen, gick in i åkern varav jag inte kunde vända henne, var rädd för sin skugga osv så fick typ halvt damp på henne. Väl på gräset han jag trava lite längor och galoppera lite. I traven var det precis så jag fick stopp på henne men i galoppen ville hon knappt hålla igång... Sen kom en evil farmer och sa att jag inte fick rida där (han har tjabbat med oss innan om det) så började jag rabbla upp lite (mamma har kollat upp det sen innan och vi får rida där) men så gav han sig inte och ville ha mammas nummer. Så gick därifrån med humöret nere på botten... Fotade hästarna i hagen lite sen pallrade jag mig hem. Hoppade av på jägers där Ester bjöd på glass och nu sitter jag hemma.
sötisarna


Anonym    •  

Har hon headshaking (stavning) syndrom eller varför har hon nätet över mulen? _:)

Svar: Nej det är mot solen :)
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?