det kan funka

¦ Andra Hästar , Stallet
Först nu kl fem typ har jag kunnat pusta ut.
 
Blev körda till stallet vid typ halv elva. Alla fyra låg ner i hagen och vilade när vi kom. Undertråden släppte så fick lite hux flux hämta ståltråd och vira runt det men det verkade funka bra. Hämtade hästarna och band upp dom. Lite sura mine från dom blev det men inte mer än så. Slängde på dom sin utrustning varav att Cruella fick hack. Hon skulle haft svanskappa men hon började kicka mot den så tog av den.
 
Jag började med Soppan och vi skulle rida i paddocken. Red inte Soppan speciallt länge innan Sharon ville byta då Cruella uppförde sig hemskt. Bytade men strax därefter hade vi värsta cirkusen på henne. Stegrade och backade i rasande fart i zick-zack över hela ridbanan. När hon stod stilla hoppade jag av och gick och bytte till sidepullet. Kom ner igen och tränade lite från marken. Hon går efter en och det är sådär halvt behagligt då hon gärna börjar trava och så får man inte stopp på henne. Sen så skulle jag sitta upp men av någon anleding började hon trava runt mig i en pytteliten cirkel och vad jag än gjorde så stannade hon inte. Efter någon minut så kunde hon tänka sig att stå still. Sen övade jag på uppsittningar. Gick bra så skrittade ett varv efter en lyckad uppsittning men hon som vanligt började hon trippa lite. Problemet med henne är att bromsen är sönder så vill du få stopp på henne måste man dra fasligt hårt eller styra in i något. Hoppade av och gick lite igen och se övade jag på uppsittning igen. Men jag blev ju nöjd över henne tillslut. Hon är en krävande häst som behöver en fast hand och konkreta svar annars blir hon förvirrad. Förstår inte hur förra stället har uppfostrad henne... Aja gick tillbaka och fixade ponnysarna och så fick de lite slickepott och ut i hagen. Mockade paddocken och sen mockade vi hagen eftersom vi hade tid innan bussen gick. Fyllde vatten och så chillade vi typ nån minut. Slutade med att vi endå blev hämtade för Ester glömt sitt busskort.
 
Stack till triangeln med Ester (Clara pallade inte) för Sharon skulle köpa en klänning. Hemma nu och vet inte vad jag ska göra...


Annika    •  

Så fin!

Svar: Tack =)
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?