hon har ju en del åsneblod i sig

¦ Gaby , Stallet , Surprise , Vardag
Sista dagen på torsdagspraktiken yey! Eller ja, har varit sjukt kul där eller nä men djuren är ju så söta. Idag typ, en brunmelerad lite fjuttig dvärjvädurs kanin med vit bläs.
 
Asså jag va 99% från att sno med den hem för har aldrig sett något så bedårande. Och de bästa var att den var så tam och gosig den typ skuttade efter dig och hoppade upp i knät och jag typ smälte till en pöl av söthet. Döpte den till Vanten bara för det är så gulligt. Annars hjälpte jag lite kunder med bland annat akvaristik och typ lyckades haha asså jag hatar fiskar och akvarier men asså till och med jag kunde besvara kundens frågor. 
 
Vid fyra var det dax för stallet. Fixade till Soppan och Izac och när A kom så fixade vi hästarna och åkte till ridhuset. Började rida där själva men ganska snart så ploppade första hästen in. Sen efter ytterligare 10 min så ploppade en av gårdens stora hästar in och en 3:åring som boxvilat i 3 månader så den hade ju lagrat månaders energi i kroppen och det blev lite cirkus. Aja värmde upp lite till men började inte hoppa förrens alla lämnat igen (tog dock inte så värst lång tid). 
 
A fick agera lite tränare och så körde vi. Hindrena låg på 80cm och det klarade hon galant. Hon var otroligt på och framåt hela tiden och när jag typ vände upp på en linje så tyo gasade hon på?? Asså hon brukar inte vara såååå pigg men jag blev ju glad haha. Aja var lite med avstånde och eftersom hon hoppade så stort över vattenmattan så blev det lite konstigt till oxern men fick trycka på lite så det blev på 6 språng istället för 7 och det gick bättre! Fick även lite kommentarer om att hon var fin och det blir man ju alltid glad av!
 
Lastningen hem gick dåligt dock. A och A (gårdsägaren) och Soppan skulle typ visa hur envis hon kunde vara. Det var ju bara dumheter eftersom hon inte alls visade räddsla utan typ ville jävlas med oss. Hon bara stod eller så typ la hon sig på A och A och gårdsägar;A tyckte minsann Soppan hade en del åsneblod i sig och det kunde vi allt hålla med om!
 
Kom iaf hem tillslut och fixade dom, natta alla hästar och sen hem till stan!











Kom ihåg mig?