det där med att vara kort

¦ Andra Hästar , Vardag
Första besöket idag var på vårdcentralen. Kollade min hand och precis som vi trott har det växt till en bit av nått så de måste tas bort kirurgiskt.. Sköterskan skickade en remiss till nån speciallist men kommer ta typ 1,5-2 månader innan jag lär få tid..
 
Vidare till KRF där vi idag smörjde, vaccade ponnysarna och var på KRF's gamla annlägning och kollade hur bygget går där! Gick sen lite med Gaby och Sharon med Pralin och tja, Gaby är ju stor som ett hus så ni kan ju gissa hur det såg ut när vi skulle tränsa och hästen dessutom drog upp huvet, alltså det gick inte haha! Fick locka ner han med hö och endast då, när vi stod på tå gick det. Sen att gå med han i ridhuset ja.. För det första så hade jag ju fullt upp med att 1) få han att gå i samma takt som mej 2) göra halt var i princip omöjligt. Han kännde verkligen inte mig så det var hemsk jobbigt att vara så igonrerad och betydelselös. Han fick dessutom för sig att springa iväg så slungades fram och (såklart) släppte tyglarna så han hade lite private show och visade upp sig. Aja efter den lilla springturen var han lugn!
Kan väll säga att det inte var såmysig med den bjässen vid din sida...











Kom ihåg mig?