glad hästaplutt

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Åkte till stallet och fixade nakenfisen. Red ut med Emma lite kort precis bakom stallet. Soppan var piggare såklart, slängde massa med huvet som hon brukar göra när hon vill leka med en, hoppade och studdsade och när man vände hemmåt var sig man skrittade eller galopperade började hon göra massa sånna lippizaner-hopp ni vet haha. Sen bleb de asrädda för två svanar som flög iväg så de fick halvt panik och när paniken var över så busade hon. I galoppen var hon piiigg och när man tog i henne så hoppade hon bara upp och ner.
 
Efter ett tag så gick jag in för att dressyra. I början var hon ofokuserad och pigg = ville inte alls arbeta. Men efter lite övertalning och mycket volter så gav hon sig och blev helt otroligt fin! Verkligen, utan spö eller sporar gick hon där helt magnifikt varv efter varv och ja, underbart. Galoppen gick sådär dock, hon blev så lång och jag fick inte ihop henne då jag inte hade dressyrspöt och kunde peta till baken. Blev mycket att hon saktade av då för hon inte fick plats i ridhuset annars gick det ok. Tänkte jobba med lite sidvärtsrörelser men även där saknade jag dressyrspöt så kunde inte korrigera hennes bakdel så tyckte det var bättre att inte göra sidvärtsrörelser så jag slapp förvirra henne och bara göra det slarvigt. 
 
Efter ridpasset fick Sarah klippa lite mer på huvet samt ljumsken för det var inte fint där haha. Så nu är hon fit for fight!


Mathilda    •  

Duktiga som bloggar mycket, det gillas :D

Svar: Visst hahah! :D
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?