kalinka du blir en skinka

¦ Andra Hästar , Vardag
...om du inte slutar slita dej från lastning! Japp, blev till att lastträna Kalinka först och tja, hon går upp men ner..? Nope. Alltså vi gjorde allt ni kan komma på för att få ner henne och hon slet sig 2 gånger och sprang in i sin box, tog sönder tyglarna en gång och seeeen tillslut så backade hon ut någorlunda bra. Slutade ju då och så fick hon sin pellets.
 
Sen var det Lises tur... haha asså jag skojjar inte det måste seriöst va den mest låginteligenta ponnyn ever. Precis som Kalinka går hon upp på transporten men tog seriöst 30min att få ner henne!!! Helt sjukt alltså, vi gjorde mer än allt för att få ner henne, svetten rann ner för oss och tillsluuuut fick vi ner henne... Testade en gång till för när hon nästan var nere gick det fort så testade en gång till och ja, då fick vi ner henne på 1 min. Ja, bravo.
 
Sen red jag Zwier efter Elin en kort stund. Nu är vi inne och snackar och ska väll hitta på nått snart!


ɑ n n i k ɑ    •  

Fin!










Kom ihåg mig?