Living life just like I should, Wouldn't change it if I could

¦ Shopping , Stallet , Surprise , Vardag
Vaknade, astrött, zombiade mig till bussen och åkte iväg till APL:en. Gick med två hästar, Giant Gaby och Problem Pralin i typ 15 min. Efter det var det stallmöte som vi satt med på och efter det åkte vi till Ekohallen för att handla foder, fast jag och Gabbi lekte mest runt med vagnarna och körde varandra haha. Efter det smörjde vi några träns till och sedan hade vi lunch. Efter lunchen hjälpte vi till att släppa ut och in hästar samt fodra!
 
Åkte till stallet och hade bestämmt att rida ut en kort och lugn runda. Sagt och gjort hoppade jag upp barbacka (efter en del klättrande på transporten som pall) och så började vi skritta. Hade bara kofta och väst över och det var verkligen sååå skönt att kunna ha det utan att frysa! I alla fall så skrittade stallägaren med Zwier några meter bakom oss och det tyckte Soppan var jätteintressant så hon skulle minssan titta dit hela tiden och verkligen inte gå frammåt. Skänklade jag på lite sprang hon bokstavligen iväg och ruskade på huvudet, studsade och hoppade runt.. Kom i alla fall fram efter lite övertygelse och då skulle Zwier vända hem igen medans vi skulle fortsätta, men det höll inte riktigt Soppan med om så hon reste sig, tog ner huvudet, skuttade runt och var allmänt pigg och taktig. Travade och galopperade i en rask takt utan några större hopp och skutt, meeeen antar att det gick lite för bra för oss så när jag vände hem STACK hon iväg i galopp med mig och bara rusade i full far hemmåt! Kännde mig verkligen hjälplös på ryggen, det funkaade inte ens att ta i en tygel och tvärvända för hon bokstavligen galopperade i samma takt fast sidledes... Sedan kom det en bil och då saktade hon i alla fall av till trav och studsade runt när den förskräckta bilföraren körde förbi oss haha. Men i vilket fall som helst kom vi hem i gott skick!
 
 











Kom ihåg mig?