starka ponnys och pinnar

¦ Andra Hästar , Stallet , Vardag
Jaha, vaknade och gav hästarna mat. Kom in igen och sov till 12. Var lite på datan och vid halv två så gick vi ut i stallet.
 
Emma kom lagom tajmat och så red vi ut till grannens äng. Dalton som jag red var ganska pigg och när vi kom till ängen så fick han lite fart i baken men efter att jag arbetat han lite var han mer åt den lata sidan igen. Övade mycket på att ställa om då han har problem med det och fick väll till nått ganska bra sen. Bestämde oss för att bygga ett lite terränghinder aka pinnar i en hög och hoppade. Var väll ca 50-60cm eller nått och när han väl hoppade på mitten tog han minsann i!
 
Red hem och hemma släppte jag ut Dalton i hagen medans Soppan och Lise skulle upp på transporten. Soppan var lite envis och tog väll upp emot 15 min att få upp henne. Väl inne st'ngde vi om dem ocg började fixa stallet. Stog i transporten i ca 10 min eller nått och sen lastade vi ut dem. Gick prima och båda fick beröm innan de skulle ut i hagen. Fixade klart stallet och sen var det Kalinkas tur. 
 
Respektlös beskriver väll henne ganska bra då hon började köra med oss redan in i stallet. Hon licom slår om i huvet och bara springer antingen på oss eller från oss och även fast vi håller mot i grimskaftet för glatta livet och dessutom två gör det men ikke säger hon och vi släpas efter. Så tränade lite i ridhuset först med att göra halt och backa. Går ju som smort i ridhuset men transporten är en annan femma. Löshoppade henne lite först för hon har vilat några dagar så tycket det var bäst att hon fick springa av sig energin först. Hoppade duktigt ca 1m+ av sig själv så nöjde oss efter ca 15 min. Lastningen gick sådär, hon tog kontrollen några gånger men i det stora hela gick det bra att både gå på och av. Hon fick komma ut i hagen och sen gick vi in.
 
Emma skulle hem efter en stund och nu ska vi snart laga mat och kolla serier!











Kom ihåg mig?