The schabrak-holder

¦ Stallet , Surprise
Hade glömt stänga av mitt 6:00 larm imorse men gick upp fort och stängde av det sedan somnade jag om igen och vaknade innan larmen klockan 8:a. Gick upp strax innan första larmet och morgonfodrade hästarna och sedan gick jag in igen och då var de andra också vakna. Åt frulle och Gabbi, Emma och Elin gick ut för att rida. Jag och Clara stannade inne och segade oss haha.
 
Kollade en random ep av Teen Wolf och Clara blev så fast så nu har vi sett nästan hela första säsongen. Emma och Elin åkte runt 11 så jag och Clara gick ut till Gabbi runt 12 och fixade i stallet. Klippte Dalton och mockade plus allt runt om kring innan vi gick in igen för att kolla lite mer TV. Gabbi somnade och jag och Clara bestämmde oss för att laga köttbullar och pasta så gjorde det.
 
Sedan kom Ester runt sjutiden och då tog vi in hästarna. Bestämmde oss för att rida Soppan och Spirit lite. Blev hoppning och Soppan skötte sig super duper! Började med travbommar som gick jättebra, hon hade power i steget och man kunde även korta det. Sedan var det studs på ungefär 40-50cm och den tog hon också jättebra. Efter det satte vi upp en kombination med ett galoppsprång som hon också hoppade hur fint som helst och sist men inte minst blev det en oxer på typ 70cm. Den tog hon också fint de två gånger jag red an mot det så jag är jättenöjd! Dessutom gick hon jättefint i traven också och hon höll igång galoppen jättefint med! Blev alltså inga höjder idag men det är ju inte det viktigaste! 
 
Även Clara hoppade upp och tog 2-3 språng som såg bra ut, och Ester hoppade också upp men hon ville bara rida dressyr så det gjorde hon!
 


linnea    •  

Hej, riktigt fin blogg <3
jag har en blogg och där skriver jag om mitt häst liv dagligen, jag bloggar om träningar, tävlingar. jag skriver även om hur jag planerar att ta mig till sm 2016 :) hoppas att vi syns på bloggen :)
jag ska tillägga att din blogg är absolut en blogg jag kommer att fortsätta läsa :)

kram :)










Kom ihåg mig?