Lionheart

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Efter skolan åkte jag till stallet.

Klädde upp pärlan till en morot och satte på graman, silvertejpad tygel och ner i ridhuset för att trimma lite. Hon var superduktig mest hela tiden, sökte sig lång och låg mestadels av sig själv. Värmde upp som vanligt först med lösgörande i alla gångarter. Sen gjorde jag en övning (wow gabbi rider inte bara runt längre utan hon tränar faktist på något!!) och det gick ut på att gå in innanför spåret på en långsida och göra slänkelvikning ut, skritt på kortsidan och sen galopp nästa långsida fattad från skritt, ner i trav vid kortsidan och om igen. Gjorde det i båda varven och först satt inte galoppskänkeln riktigt men till slut fattade hon nästa perfekt från skritt. I ena varvet ville hon inte ta innerskänkeln och överställde I halsen jättemycket men det blev bättre. Red väll i ca 50 min eller nått för hon blev en pöl av svett hihi men hon får en guldstjärna idag! 

Sen fixade jag hennes stubb lite för den började lägga sig ner och så fixade jag alla saker och stack hem. På bussen nu och gissar på att vi ska kolla SPN hemma!












Kom ihåg mig?