snart kör vi till danmark

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
Bar av till stallet vid tolv för att rida Soppan. Hoppade lite i ridhuset både med sadel och barbacka. Gick bra tycker jag, nog med att ena tygeln gått sönder så fick knyta fast den haha! Hon fick även inviga sin hals idag vi köpt. 
 
Sen fixade jag mina ridgrejer för skulle till dom som har Müsli och Mira hos sej innan de säljs och jag skulle rida Musslan idag till annonsfilm. Det var ett kärt återseende för gillade trots allt henne. Gick sådär, fick förvarningar om att hon kan sticka men det gjorde hon aldrig. Hon hade dock problem med att slappna av och gjorde allt för att springa undan från arbetet. Ändrade lite skarphet på bettet till mildare då jag uppfattade det som att hon tyckte det var för skarpt och ville inte ta stöd. Blev faktiskt något bättre när vi gjorde det mildare. Ville ha dressyrspö att putta ut baken med då hon var hemskt stel i ena varvet men de hade inget och hon blev så otroligt pigg och helt frånvarande bara jag hade ett spö i handen. Hoppningen gick bättre och vi fick till några fina språng, höll på att flyga av en  gång med haha. 
 
Aja sen blev jag körd hem av Mathilda och fick vara gps läsare, och i en sväng var ni nära att komma till danmark haha men vi stannade på sveriges vatten. Kom hem och tja, skulle leta efter min stulna cykel då mamma trode de bara hade flyttat den. Well, de hade flyttat den men låset var även halvt kalabalikat. Cyklade hem, åt och gjorde film på Musslan sen kollade vi SPN. 
 
I bilden påväg hem fick jag "ni måste blogga mer" talet av M haha lovade ett inlägg idag men måste bli lite mer kretiva så kommer det kanske upp fler imorgon!
Musslan på den första från idag och Soppan på de två sista!











Kom ihåg mig?