uteritt och dressyr

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
Heldag i stallet idag med Emma.
 
Började med att rida ut med Zwier och Dalton till gräsvägen vid diket. Zwier var superpigg och stack med mej ordentligt i galoppen och när jag tog i han för att han skulle stanna så gasade han bara på mer. Tillslut fick jag dra i nödbromsen för att inte flyga i baken haha och sen efter den turen trippade han på och blev rädd för allt.
 
Sen red jag Soppan i ridhuset. Hon var jättefin i skritt och trav, lite sämre i ena varvet dock. Övade på skänkelvikningar i skritt och trav och det gick superbra. Galoppen är lite mer att jobba på, höll igång den ganska bra idag men hon genar massa genom hörnorna så det blir lixom så snäva svängar och inget man kan jobba henne i... Skulle ridit Kalinka och Spirit med men blev hemskt trött så orkade inte.
 
Efter deeeet, så fotade vi hästarna i hagen och smörjde träns och så innan vi stack till bussen. Ska fixa lite bilder och sen äta och kolla SPN!
Mina älsklingar.












Kom ihåg mig?