En läsvärd dag

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Asså shiit hur mycket kan det hända på en dag i mitt patetiska lilla liv egentligen?? 
 
Började med idrott eller ja "idrott" kanske man mer ska säga. Första minuterna gick åt att kolla på valfri film (idrottsfilm så inte lika kul men men) och sedan vid 10 så skulle vi typ göra nån meditationsskit (uurrrrrrr tråkigt) och man fick inte alls nudda varandra "för då kunde man inte hitta sitt inre" men vi låg typ på en hög och sedan ville vi skeda men det fick vi inte heller så ja... Mådde dock dåligt så gick hem efter lunch och somnade och kollade Adeventue time och Monsters University och ja.. 
 
Vid halv 3 åkte jag till jägers för att hämta ut maskmedel, och såhär gick det till på apoteket:
 
Jag: Hej! Jag ska hämta ut ett recept..
Receptionisten: Till dig?
Jag: Japp, *räcker fram ID-kort*
Receptionisten: Hmmm, Cilest.. Men den är 3 månader gammal..
Jag: *Kollar förvånat på henne* Asså det ska vara ett avmaskningsmedel...
Receptionisten: *Kollar askonstigt på mig* ehm.. asså till dig?
Jag: Ehh nej, till min häst 
 
Så japp, det var lite odd. Efter det åkte jag tillbaka till granngården, kollade foder och lite sånt. Sen kom Monika och hjälpte mig att handla och bära ut till bilen. Medan vi stod i kassan så ringde en kompis till henne och sa att hon hittat Laura (lilla syrran) ensam på HM och att pappa inte syntes till så blev lite kaos där men dem hittade varandra tillslut så i slutet var det nog ändå ingen big deal haha
 
Väl i stallet då... Matade Soppan med maskmedel och sedan städade jag sadelkammaren medan Rebecca och Emma smörjde lite sadlar, träns och stövlar åt mig *woho*. Mitt uppe i vårt arbete så kommer en konstig gubbe in i mellangården och börjar hojta, så med en bigmama hammare bakom ryggen gick jag ut och frågade vad han ville. Hans hund hade sprungit iväg och vi har en likadan på gården så han undrade om vi hade rätt hund hemma men det hade vi så det var bara att åka till den tredje närmanste gården med ytterligare en likadan hund och fråga, för man ville inte ha ut veterinären för att skjuta den stackaren.. Dessutom rännde den runt på 101:an så det gjorde det hela mycket värre...
 
Blev ett lååångt innlägg idag haha, men som sagt hinner det hända en hel del ibland! Ska krypa ner i sängen med frukt och Netflix och kolla nån rolig film! 
 
 


Celine    •  

Jag verkligen älskar din header!

Svar: man tackar så mycket! :D
Sharon Eden America Hajny

ida foto. ♛    •  

men såååå söt hon är :'DD

Svar: Tack! :d
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?