lilla soppan på kullen

¦ Djur , Stallet , Surprise , Vardag
Efter skolan drog jag till stalet i det fina vädret. Han gå typ halva vägen och sen kom C med bilden så fick skjuts! (stavas det äns så??)
 
Började med att mocka Soppans box och blev överlycklig för alla lorthögar var samlade baktill som betyder att hon inte virrat runt i boxen som betyder att hon är lugn och trivs omg. Så mockade snabbt, fixade maten och fyllde vatten sen hämtade jag in henne.
 
Fixade henne och red i bara kofta (åhh) till kullarna. Tänkte träna lite i backar och så, även att hon får gå på lite ojämnt och backigt underlag så hon inte är så van vid det heller. Hon tyckte det var kul och få galopperna runt där lite, träna i långa backar och branta backar både upp och ner. Red sen hem efter ca 30 min och tog nån till galopp i backen på lilla slingan. 
 
Klappat och klart fick hon äta hö i boxen medans jag kollade understa tråden mellan deras hagar (de är lixom två hagar och så har de öppnat upp så de går i båda och tråden där mellan) då N hade ridit sin polle och hört en smäll och märkt att Soppan alldeles för fört hamnat på andra sidan (öppningen är ganska långt bak) och då hade tokstållan spräng igenom staketet istället för att gå genom öppninge... haha antagligen hade hon gjömt att det var öppet där eller så var hon bara allmänt dessperat efter Izac.
 
Fixade sen sånt man fixar (haha) när man har intag (fylla vatten i hagarna, fixa + ge kvällsmat, ta in hästar, lägga i hö i höhäckarna i hagen + skölja av mathinkarna när de ätit upp) så ja men C hjälpte mig så fick lära mig hur man gör och sen så fick jag skjut hem av henne!
 
Kollat lite Johan Glans nu haha och ja bloggar nu. Väldigt trött så ska nog nanna väldigt snart med!
 
 


Filippa    •  

Blev det inte kallt i bara koftan? :o










Kom ihåg mig?