såna duktiga bebishästar

¦ Andra Hästar , Stallet , Vardag
Skolan idag blah blah blah.
 
Vidare till ÖG! Började med att ta in Cosmo och borsta på lortgrisen. Han var ganska stressad eller ja typ mycket haha stod och steppade hela tiden (han tror han är hingst) och gnägga som en tok. Fick ta in hans kompis men det hjälpte inte hahah. Aja sen red jag då.
 
Cosmo var väldigt lugn vid ridning. Stod stilla när man fixade stigläder osv och inga problem som helst. Skritten var han fin i, lite ostabil i formen men han försökte verkligen så gott han kunde. Traven lika så, fin men ostabil. Galoppen hade han lite svårt med i ett varv haha och bockade lite men sen lugnade han sig. Hoppade lite och ja, han hoppar inte så bra haha men han tycker det är kul! Skrittade av ute och sen var jag klar!
 
Nästa på tur var Chanel. Supersöt verkligen typ dör när jag ser henne. Superlugn i stallet. Fyller 3 så dax att ridas in! Sadlade och tränsade (redan van vid det) och sen gick vi ner i ridhuset. Hängde lite på henne och så, inga problem så satt upp. Inga problem där heller, allt gick prima verkligen inget att anmärka. Elin fick sitta upp sen lite för det är hon som ska ha henne! Ledde henne såklart
 
Klara med henne så var det Chili. Väldigt rädd om öronen annars så var hon lugn i stallet. Hon var till och med så lugn så efter att ha tugnt på sadel lite så satt jag upp. Ja, hon har troligen redan haft ryttare på sig (enligt en av hennes annonser men förra ägeren sa inget till Sarah?) för hon kunde båda halt och bli igångsatt. Aja hon kändes så lugn och stabil så testade en lånsida i trav, klarade hon plättlätt! Sen fick Emma göra samma flr hon ska rida henne så ja. Även denna damen blev ledd hela tiden.
 
Sist ut var Falcon. Inget vacker till utseendet (enligt mej haha) och lite krut i bena men även han fixade allt galant. Hängde på han dock för han var lite mer "på" men kunde skritta på han med och ha skänklarna intill. Lite trixig med bettet än men han vänjer sig nog. Nöjde mig efter lite skritt och så fick han vara klar! 
 
Var inne lite hos Sarah och både barnen och Sarah tyckte de skulle adoptera mig haha. Hemma nu och har hunnit fixa film på Cosmo och bloggat i all evighet!
Översta bilderna från vänster; Chanel och Elin, Chili och Emma!
Nedersta bilderna; Jag och Cosmo.











Kom ihåg mig?