soppan och grabbarna grus

¦ Andra Hästar , Gaby , Natur , Stallet , Surprise , Vardag
Vid 2 bar det av till stallet med C.
 
Tanken var att vi skulle åka till Falsterbo och rida där (Soppan och isisarna) då det regnat så mycket igår, men så blåste det typ storm redan i stallet och då blir det ännu värre vid havet så ombestämde och åkte till skogen istället. Soppan var hyfsat snäll att lasta till skogen, tog ca 4-5 min så det är endå ok, fast såklart, deras hästar går ju på själva haha.... Men men.
 
Väl i skogen så hade hon nog en myrstack var i varje ben. Hon kunde inte stå still för fem öre! Hon bankade med hovarna så fort vi stannade, när vi mötte två andra hästar så började hon fara runt i cirklar och gnägga och sen fick jag jämt jobba och aktivera henne annars skulle hon ju expoderat. Tur var att vi red i ca en timma och 20 min och han rida 8,2 km för sen var hon trött. De fick mat innan vi åkte hem och av med alla saker. 
 
Sen tänkte sig Soppan att hon skulle övernatta i skogen för hon ville inte alls gå på transporten. Tog ca 10-15 min att dra upp henne. De är inte det att hon är rädd heller nej, hon är ju bara envis (kanske därför vi har den enda stoet i stallet och alla stall runtom oss??). Aja hem kom vid och så slängde jag på täcke på henne sen fick hon komma ut i hagen igen.
 
Hem blev jag körd igen och kollade på tv tills nu typ då jag bloggar snabbt innan jag sommnar!











Kom ihåg mig?