Dressyrtrim

¦ Sharon , Surprise , Vardag
Hiya huns!!
 
Idag hade vi äntligen skolavslutning. Två meningsösa timmar men gick dit för att vi bytte presenter med kompisar, så det var ju höjdpunkten haha.
 
Åkte till stallet vid elva tiden och var lite tveksam på vad jag skulle hitta på med Soppan. Deet lutade mot att släppa henne på banan men sedan bestämmde jag mig endå för att rida lite dressyr. Vilken tur att jag gjorde det, för Soppan skötte sig exemplarisk och gick så förvånansvärt bra! 
 
Jag har nyligen bestämmt mig för att arbeta med galoppen, eftersom jag tycker hon rusar för mycket. Så idag var det bara till att börja. Jag måste först stärka henne och få henne mer balanserad och det gjorde jag genom övergångar. Skritt - galopp - skritt eller trav - skritt - galopp, ja ni förstår själva. Gjorde detta hela passet, både på rakt spår och på volter och serpentiner, så hon var aktiverad hela tiden, och hon skötte sig jättebra så nu ska jag fortsätta på det, eftersom man kan göra just den övningne varierad, med bommar eller små hinder och så också! 
 
Nu ska jag käka och sen kolla film! 
 


Sara    •  

åh så härligt att äntligen få jullov!

Alice    •  

Åh vad fin!!

Ida    •  

Åh så himla fin!! :)

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Mysigt ändå att byta paket med varandra :)

Ellen - tävlingsryttare    •  

omg så söt!










Kom ihåg mig?