Piggelin Ponny

¦ Sharon , Stallet , Vardag
Tänkte färga mitt hår grått i slutet av månaden, eller eventuellt nästa, beroende på när jag får pengar hihih // FATBOY säckar i skolan är livet
"Om du inte slutar sparka på min stol kommer jag sparka dig i huvudet"
 
Jag när killen bakom inte kunde vara mer jobbig... Han var förvånad om man säger så.
 
 
I alla fall, skolan igår var som den brukar. Hade dock väldigt kul på lunchen, skrattade så jag fick ont i magen hahaha. Slutade skoldagen strax innan halv fyra så tog tåger kvart i fyra och var sedan i stallet halv fem eftersom jag fick gå hela vägen då cykeln står i stallet.
 
Gick ner till paddocken och byggde fram en linje där jag skulle öva på lydnad och galoppsprång. Hade en bom sedan ett galoppsprång till ett räcke på ca 60cm, ett galoppsprång med bom och ytterligare ett räcke på 60cm, sedan ett galopsprång efter som avslutades med en bom. 
 
Tog in Soppan och skulle göra i ordning henne. Hon var skitigare än vad hon brukar vara så tog av grimman när jag skulle borsta huvudet och då vände hon om och drog iväg. Tänke; fan vilket humör hon kommer vara på och jag hade inte fel. Men GUD vilket underbart humör hon var på. 
 
Värmde upp i alla gångarter och hon var väldigt lätt i handen, sökte sig långt och låg i skritten och traven. Tyvärr var hon lite stark i ytter sidan i båda varven men det blev bättre efter slutor och skänkelvikningar. Efter att hon känndes ordentligt uppvärmd och framme för skänkeln började jag komma på linjen ett par gånger. 
 
Hon var extremt pigg och tog upp huvudet och drog i all världens fart så fick jobba mycket med halvhalter och lägga volter innan jag hoppade. Linjen tog hon jättefint, vi kom rätt varje gång och hon hoppade högt och luftigt över hindrena. När det känndes bra avslutade jag övningen och jobbade lite i trav. Byggde sedan om till en oxer på ca 110cm som jag hade två galoppbommar framför. 
 
Jag har aldrig varit med om att hon rusat så som hon gjorde mot hindrena igår! Det gick i 190 så fort jag vände upp på linjen, vi kom rätt och hon hoppade superfint dock, men fick verkligen hålla tillbaka henne. Det blev lite jobbigt mot slutet för hon blev inte ett dug lugnare sen slutade hon lyssna på mina halvhalter och började studsa ordentligt om jag tog tillbaka henne... 
 
Men i det stora hela var hon så underbart fin och jag önskar någon hade kunnat ha filmat eller fotat! 
 
Idag ska jag alldeles strax ta mig till min praktik, sedan när jag kommer hem ska jag kolla serier och eventuellt se hur jag hade kunnat möblera om på mitt rum. Känns som det var ett tag sedan och jag älskar att fix och pilla med mitt boende lol
 











Kom ihåg mig?