En vanlig dag i mitt liv

¦ Gaby , Stallet , Vardag
Tjolahopp. Inset att jag bloggat dålig igen heh..
 
Vaknade idag och åkte till stallet vid tio. Fixade Soppans box och mat sen så gick jag ner till paddocken för att plocka fram lite bommar. Har på senare tid haft lite oenigheter i galoppen så tänkte träna på galoppen idag. Plockade fram bommar på medellinjen typ, 3 bommar med ca 8m mellan dem varav de två yttersta va förhöjda.
 
Fixade Soppan och skrittade fram på grusvägen. Dock var hon rädd för något osynligt idag för fick hoppa av två gånger i loppet på 5 min.. Först trodde jag hon var rädd för de vita hösilagebalarna på gräset men de kom vi förbi och hon ville fortfarande ner i åkern och fnös... Då trodde jag det var groparna i marken för hon gick ifrån den så mycket men inte de heller... Sen tänkte jag, fan det är nog vår skugga! Men så sprang hon rakt i skuggans riktning... Och detta var när vi vänt hem...
 
Började jobba i paddocken och hon var väldigt seg. Men jag kunde kännda hennes energi under mej men hon ville inte använda sig av den... Antagligen för hon tycker paddocken är dötrist... Men hon gick trotts allt ganska bra, bara lite seg då. Övade på att fatta galopp från skritten och det gick super. Fin och lugn galopp! Sen travade jag först lite på de yttersta frhöjda bommarna på volt. När jag skulle börja galoppera över bommarna blev hon pigg och taggad (???) som var positivt såklart men lite förvånande haha. Iaf slutade när jag var nöjd i båda varven!
 
Sen så fixade jag henne och släppte ut i hagen!











Kom ihåg mig?