Sprint-monster

¦ Sharon , Stallet , Surprise , Vardag
Hiya huns!
 
Idag åkte jag tidigt till stallet, var där vid 9. Mockade och fixade allt i stallet sedan red jag och Soppan ut till den stora gräsängen. Red lite dressyr först, mest på en stor volt i båda varven. Hon var lite pigg idag men det gick trots allt bra och hon var jättefin i skritten och traven rakt ignom hela passet. Sedan kom vi ju då till galoppen. Hon började med att fatta fel galop flera gånger, så vi fick börja om ett par gånger. Tillslut så gick det bra, men hon drog neråt och framåt något otroligt så det var svårt att samla henne högt (som jag ville) trots att jag red på pelham-bettet. Ändrade då min plan, tänkte att jag släpper lite på henne så hon får springa av sig - dålig idé. Hon började med att kasta sig ut i full sprint, sedan när jag tappat alla 100 tyglar passade hon på att borra huvudet i marken och lätta i bakdelen. Då fick jag halvt panik - trodde hon skulle bocka av mig - samlade ihop allt och fick kontroll sen avbröt jag den idén illa kvickt. Efter det galoperade jag bara "löst" i riktningen från stallet för då hade jag lite mer kontroll över monstret.
 
Imorgon och på tisdag har vi stuidedag, så allt jag behöver göra imorgon ska jag göra idag istället hahah. Det innebär alltså BIO prov-ish och lite matte och fysik också... sen tror jag det är allt jag behöver göra för att klara proven nästkommande veckor. *Går in på skolans bas för att se om jag glömmt något* *Nej det var allt*
 
På måndag och tisdag ska istället Felicia sova här, så ska vi till Börjes och MyOne och kika lite sådär för att Soppan alltid är i behov av något och vi alltid lyckas hitta något Soppan är i behov av.. Har ju själv på senaste tiden blivit lite sådär "jag sa rida mycket wester nu" och det är mest för att variera vår ridning, och jag tycker nog att hon känndes lite mer frammåt i paddocken sist jag red där, (kan ju bero på mycket, typ det kalla vädret), men det har lite sisådär börjat evaporera från mig och nu vill jag bara rida en massa dressyr istället... så jag får se vad jag vill lägga pengar på... Vill liksom ha en fin padd och Professional's choice skydd till henne, men av nån anleding är western utrustning lite väl dyr tycker jag eftersom jag trots allt forfarande anser mig själv vara engelsk ryttare...  Alltså meningen med denna långa paragrafen är att jag ska titta på ekonomiskt hållbara western-grejjer.. sammtidigt vill jag inte lägga pengar på något jag nte tyker är fint, nej jag får sova på det tills imorgon!
 











Kom ihåg mig?