Ett nytt sett borstar

¦ Sharon , Shopping , Stallet
 
Soppan är in a big need of  nya borstar. De borstar hon har nu har vi haft sen ridskoletiden (ca 2011) och de är både söndriga, utslitna och många av dom är helt enkelt också borta. Det brister alltså på den fronten och Gaby och jag har liksom aldrig kommit till att verkligen köpa några. Det beror dels på att vi inte längre åker om hööks innan vi åker till stallet men, truth to be told, det är ju om något, bland det tråkigaste man måste köpa innom hästväg. Så när vi väl är i hästsportsaffärer, på mässor etc, så är det inte borstar som prioriteras hem. 
 
Men nu, nu när jag har snart får pengar, så har jag lovat mig (och Soppan såklart) att hon ska få ett nytt sett borstar. Har tänkt mig naturborstar denna gången. Dels för att de sägs att risken får statiska stötar minskar men också att djupgående samm och smutts lättare borstars bort om det är ågon typ att gethår/tagel borste. 
 
Finns ju en del olika på marknaden, vissa dyrare och vissa billigare. ar redan nämt att man hellre lägger pengar på annat än borstar, men samtidigt om jag nu ska köpa nya så vill jag köpa några som håller ett tag och är av bra kvalité. Det lutar åt Borstiq-Farm borstar. Vill åka till butik och känna på dem, samt välja ut olika sorter så hon har något av varje i sin rycktväska framöver!
 
Man kan köpa Borstiq-Farm borstar på bland annat Granngården.











Kom ihåg mig?