Hoppning hos A&M den 25 Augusti

¦ Sharon , Stallet , Surprise
 Foto: Clara Nilsson / cn.images
 
Hiya huns! 
 
Igår var vi uppe hos Ann och Micke och hopptränade. Jag hade Soppan och Gaby hade Z. Planen var väl egentligen att vi skule ha bytt lite också men dels så hoppade Gaby Soppan tidigare i veckan, och dels för att det gick sisådär bra för mig så ville få till något bra och då bara blev det inget byte helt enkelt.
 
Passet började bra, Soppan hade bjudning mot hindrena och vi la avstånden bra. Hoppade mest räcken och en kombination med oxer in och räcket ut vilket gick bra. Sen skulle vi rida mot en vattematta, en helt vanlig fkn matta som vi har hemma själva men SÅKLART skulle Soppan börja stanna på den. Av någon anledning gillar hon inte att hoppa mattor på bortaplan men det vara bara så irriterande för hindret var inte ens högt och ja- jag blev bara så arg och besviken på henne för där gjorde jag själv inget fel. 
 
Måste dock säga att sedan hon hoppade in i mig sist hag jag blivit jätterädd för att trilla av, vilket jag tidigare inte har varit. Är rädd för att hon ska hoppa "konstigt", typ hoppa av tidigt, eller jättesent eller hoppa jättehögt och då kommer jag trilla av så springer hon in i mig och så vidare.. Det sänker såklart mitt självförtroende och Soppan känner av osäkerhet extremt och börjar själv vägra ännu mer och då går allt bara runt i en dålig cirkel. 
 
Red an mot en oxer på max 1 meter och det jag beskrivit ovan ^ hände. Dock trillade jag inte av men blir så jäkla mesig och allt bara blir fel. Tog några hopp på "säker" höjd och avslutade när det gått bra. 
 
Är alltså inte helt nöjd varken med mig själv eller Soppan efter detta pass. Tyckte Soppan kunnat vara lite sjysstare eftersom jag la henne bra på alla hinder och höjden egentligen inte var något fel på heller. Men tar såklart på mig en del av felen själv eftersom jag vet att jag lätt fegar ur. Framöver ska jag alltid hoppa ett hinder som är minst 80cm - 1m efter varje hopp-pass så att jag vänjer mig vid höjderna och blir mer säker.

Annars så stack vi hem sedan, Clara var med och fotade så kommer bilder. Hon följde med hem och även Ester kom firbi så tittade vi på EM finalen i hoppning. Tog hem ett silver i alla fall, så vi får ju vara lite nöjda.
 
I morse bokade jag även hotell och tåg till Stockholm till när vi ska se Harry så blir en weekend där! Mys. 
 
 











Kom ihåg mig?