I'm addicted to the thrill

¦ Andra Hästar , Sharon , Surprise , Vardag , Videor
Hiya huns!
 
Idag vaknade jag för tidigt med tanke på hur sent jag gick och la mig... Tog en macka till frukost, spelade lite Howrse och sedan åkte jag till stallet strax efter tio. Det har snöat en hel del men det gick fint att gå vägen till stallet ändå, så var där efter en stund. Mockade, fixade vatten samt hö till Soppan och sedan till Shanti som jag hade hand om idag då ägaren är och åker skidor i fjällen. 
 
Soppan red jag ut på, blev en runda på typ 40-50 minuter. Hade först tänkt rida på stora gräsfältet för att galoppera en massa i snön men såklart (!!) var det jägare där och jagade och då önskar de att man undivker att rida där om det går, så fick vända om och det slutade med att jag red lite intervaller på korta slingan samt snabbt nere på Jidde. Soppan skötte sig jättefint, lite pigg men lyssnade trots det på mig!
 
Sedan var det Shantis tur. Han broddade jag först då han inte vart broddad, sen red jag på banan med honom. Blev mest skritt och trav och några få steg i galopp. Han var lite seg så övade på övergångar för att få upp hans lyhördhet och det blev bättre mot slutet!


Ellen - tävlingsryttare    •  

Härligt! :)

Svar: Ja det var underbart!
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?