2016

¦ Djur , Kreativt , Listor , Natur , Sharon , Surprise
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag reste utanför Europa och jag jobbade alldeles för länge i sträck. Och jag åkte till Ven med enbart kompisar, brukar alltid annars åka med någon vuxen i sällskapet.
 

Höll du några av dina nyårslöften?
Nej - det gjorde jag inte. Mitt nyårslöfte var att sluta äta sötsaker och det höll jag enbart hela januari...

 

Hur firade du in det nya året?
Med ett gäng kompisar. Ett mysigt krök med lekar, typ.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Tacka gud att ingen av mina vännder blivit förälrar i år. Det får gott vänta ett tag tycker jag nog.

 

Vilka länder besökte du?
Irland och Sydafrika fick jag uppleva i år!

 
Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
Jag ska föröska göra det jag tycker är kul under 2017, oavsett om ingen annan gillar det/bryr sig om det. 2017 ska bli de år jag gör mig själv glad helt enkelt.

 

Vad är det bästa som hänt dig år 2016?
Det bästa.... hmm.. Har varit ett ganska tråkigt år enligt mig... Att mina vänner inte tröttnat på mig måste väl vara det bästa hahaha. Eller att Fantastic Beasts släpptes.

 

 

Största misstaget?
Kommer inte på något såhär rakt av... Men slösat pengar på massa mat och annat skit känns det som... Och jag har brytt mig förmycket om vad andra tycker, även om jag blivit mycket bättre på att skita i folks åsikter.

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Tänka sig att hela sportlåvet var jag sjuk och hade skyhög feber. Tappade rösten också. Men det är nog det värsta (ta i trä).

 

Bästa köpet?
GoPro kameran elle 35mm objektivet till kameran!

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Hästen och semestern vi ska till i vår...

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Soppan gör mig alltid glad.

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
PILLOWTALK, I Took A Pill In Ibiza, Light It Up... med flera

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tyvärr var nog detta inget höjdarår för mig... Hoppas 2017 lugnar sig lite...

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Hängt med vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat över allt så mycket.

 

Hur tillbringade du julen?
Med familjen. Mysigt var det som vanligt.

 

Blev du kär i år?
Nej.

 

Favoritprogram på tv?
Supernatural som vanligt. Kollar inte så mycket serier men den håller fortfarande första plats i min mening.

 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är ett starkt ord. Finns folka jag verkligen inte gillar - ja.

Bästa boken du läste i år?
Mitt i mitt kaotiska liv har jag inte hunnit läsa så mycket tyvärr. Får bli bättre på det i år!

 

Bästa musikaliska upptäckten?
Oj svår fråga... Har så blandad smak och både nya och gamla artister has släppt bra album eller singlar i år. Men får nog säga The Chainsmokers. De har bombat med hits i år.

 

 

Något du önskade dig och fick?
Ett presentkort på Ikea!

 

Något du önskade dig men inte fick?
Nej - jag var inte så kräsen i år...

 

Årets bästa film?
Fantastic Beasts And Where to Find Them.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Överasknings fest med massa vänner! Grymt roligt och grymt shockad blev jag hahahah!

 

De bästa nya människorna du träffade?
Det känns inte som jag träffat så mycket nya människor i år... Har mest hållt mig nära de jag redan känner. I alla fall så har ingen ny jag träfat stått ut sädr extremt mycket...

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Lite mer "jag tar på mig vad jag vill" och ksnake en aning mer "vanlig" och inte lika mycket "tumlr" som innnan... Eller en kombination av de båda kanske.

 

Vad fick dig att må bra?
Min familj, mina kompisar och såklart både Soppan och min katter.

 

Favorit månad?
Maj tror jag. Okej väder, lite plugg i skolan, inget jobb. Så det var ju skömt. Tog den månaden till att laddda upp inför sommarjobbet.

 
 


Ellen - tävlingsryttare    •  

Så härliga bilder!

Sara    •  

Kul lista! Gillar verkligen dina bilder, superfint!

Erika    •  

Verkligen jättehärliga bilder, och så häftigt att ha varit i Sydafrika :)










Kom ihåg mig?