Recap av veckan som gått

¦ Andra Hästar , Cute boys , Djur , Sharon , Stallet , Surprise , Tumblr , Vardag
 
Hiya huns! 
 
Sen sist jag bloggade (typ en vecka sedan) så har det inte hänt något jätte intressant. Skolan har tagit upp mest tid, och så har jag även spelat mycket Howrse. Jag har även börjat göra en video, en Marvel-video, så den har också tagit otroligt lång tid. Jag är inte ens klar med den har väl sammanlagt suttit med den en hel dag... Men den ska bli bra har jag bestämmt mig för, så den får ta så lång tid den vill haha.
 
Soppan och jag red en runda till byn förra söndagen. Det var jättefint väder och hela Ingelstad kryllade av människor men Soppan skötte sig jättebra. I måndags var jag i stallet men jag kan inte minnas lls vad jag hittade på med henne. Det blev nog ett dressyrpass eller så red jag inte alls haha! Efter det var jag inte i stallet förrens i torsdags. Då longerade jag bara men hon skötte sig bra. I fredags var det också upp mot 20 grader så jag hittade hästarna hängandes vid vattenbaljorna, stackarna. Soppan låg till och med ner, gullet. 
 
Hon hostade lite i fredags, sån irriterad hosta som om han satt något i halsen. Vi har tempat och rengör vattenbaljan varje dag nu så att hon inte får i sig skit. Inget snor eller konstig beteende, men vi avvaktar genom att ha gett henne en veckas vila med där vi skrittar henne för hand. 
 
Jag var även på en lugn tur i skogen med Camilla. Tur nog hade jag satt på pelhamet annars hade ag inte fått stopp på henne. Det gick undan i galoppen kan man lugnt säga. 
 
Igår, alltså lördag så kom den nya tjejen och hennes häst till stallet. Så nu har Soppan fått en jättestor kompis som heter Zeta. De var lige pipiga och fäcktades lite med frambenen men annars var det inget stort av det hela. Hon hade dock jagat bort Z för att ta hennes mat, så Soppan kan minsan också vara lite bitchig. 
 
Någonstanns mellan allt har jag även hunnit träffas med Clara. Men det var säkert veckor sen. Vi gick en runda med Penny till slotts- och kungsparken. Mysigt mend dåligt väder. Möttes även upp med Ester så snackade lite om typ allt. Jag har även tagit på mig tjänsten att skicka memes i vår gruppchatt. Folk har lite delade åsikter kring det hahah. 


Yrsa    •  

fin bild!










Kom ihåg mig?