Att vara fantastisk duktig på att sidospåra

¦ Djur , Sharon , Stallet , Surprise , Vardag
Hyia huns!
 
Bloggade senast i fredags om jag minns rätt. Jag vet exakt vad det beror på, och det är min extrema förmåga att komma in på sidospår som följer mig. Som att kolla på klipp på youtube (som btw, får mig att gråta sönder) i timmar eller klicka mig vidare från en sak till en annan genom "oj vilken intressant länk, how bout you read this one too" eller komma på att "men sehär, mitt iCloud minne är fullt, kanske ska passa på att dra igång denna fleratimmars processen just när jag tänkt blogga". 
 
Hur som helst. Nu är jag här, en bit in i detta inlägget. Tar dagarna i ordning sedan jag inte bloggat så jag reder ut det lite. Det är också en sådan grej som gör mig helt "eeeeek" till att blogga. När jag hoppat över en dag så måste jag börja med att skriva i onsdags, eller igår, för en vecka sedan - ja, ni fattar vad jag menar, och på något sätt så ogillar jag att börja så för det blir liksom en extra påminnelse om hur dåligt jag är på att blogga.
 
Skitsamma, vi återgår till ämnet. 
 
Lördag: Gaby och jag passade Claras brors hund Loke. En energisk filur som fick smeknamet Lokomotivi under dagen, mest eftersom han är som ett litet lok - går i 190. Vi tog med han till stallet och hade han på löplina genom stallet medan vi själva ägnade oss åt att måla. Det blir så snyggt! Ska försöka ta med kameran ut så att ni får en liten uppdatering på hur renoverandet går.
 
Söndag: Mådde inte helt 100 så det hände inte så mycket. (OMG måste bara säga att jag tog en paus på typ 1h här mellan dessa två styckena, bc vill visa er hur bra jag är på att göra massa annat i mellan bloggningen) Var ute en runda med Clara och Penny vid stranden, sen slösurfade jag mest hela dagen.
 
Måndag: Började kl 13:15 så passade på att spela lite SSO under förmiddagen. Kollade igenom lite av mina dokument och så som jag behöver till skolan och sedan stack jag dit. Hade en föreläsning till fyra eller så tror jag. Åkte till stallet sedan och blev hämtad på stationen av min låtsasmamma och lillasyrran som skulle med. 
 
Vi klappade på åsnisarna en liten stund sen fick Laura rida på Soppan och det gick mycket bättre då än vad det brukar göra. Soppan har nämnligen ene tendens att bara gå efter mig och Gaby men Laura kunde styra henne mycket bättre! Avslutade med att hon skrittade av barbacka lägnst stubbåkern.
 
Idag: Hade först en föreläsning på morgonen, sedan stack jag hem, förberedde mig inför ett seminarium och så spelade jag lite SSO. Stack sedan till skolan ingen för att ha seminariumet och slutade runt 3-tiden. 
 
Jahop. Det var det. Imorgon var planen att jag skulle med till Fairy men jag har tandläkare en sån opassande tid på förmiddagen, jag ska hämta en bok mitt på eftermiddagen och så måste jag till Soppan och det hinner jag inte varken innan tandläkaren eller mellan tandläkaren och bokavhämtningen så då hade jag inte hunnit Soppan om jag skulle med till Fairy. Good God vad komplicerat det lät. Men hur som, följer kanske med på torsdag, ska föröska blogga lite bättre. Kan inte längre skylla på att jag inte kan blogga från macen ju...











Kom ihåg mig?