Söderåsens Nationalpark

¦ Natur , Sharon , Vardag
Utsikten! Man kan inte tro att det där är i Skåne med tanke på hur platt det annars är!
 
Hiya huns!
 
Igår var Clara och jag (och Penny) på en tur i Söderåsensnationalpark! Vi hade jättemysigt trotts kyla och snö. Vi pratade, promenerade och fikade! Varm choklad och kanelgifflar, så myisgt. Fotade lite såklart, men det var snorhalt och jag höll hunden då Clara opererat handleden nyligen och det skulle bli lite för mycket för henne att hålla koll på kamera, hund och var man ska sätta ner fötterna. Men som sagt, trevligt var det ändå!
 
Idag har jag annars varit i skolan. Hade en väldigt intressant föreläsning m Parkinsons sjukdom och sedan en annan föreäsning som slutade tidigare än schemalagt. Kom hem runt halv tre och städade ända till kl fem (?!) och så har jag hunnit dusha och tvätta håret samt bytt sängkläder så längrat på att få krypa ner i nybäddad säng! 
 
Imorgon har jag skola till 12 och sedan ska vi båda till stallet. Tar med kameran men då Gaby kommer senare hinner det nog bli mörkt när vi ska rida så vi får se om det blir bilder på sälva ridningen. Har tänkt hoppa lite småhinder om underlaget på banan inte är alltför katastrofalt annars tänkte vi träna vår egna sitts på lina och utan stigbyglar vilket också kan vara nyttigt och faktiskt äldigt hjälpsamt. 
 
Har inga direkta planer på något i helgen men hoppas vädret håller i sig. Det har varit sol i princip hela veckan och det får mer än gärna fortsätta i den riktningen. Kanske åker båda igen i helgen och rider lite dressyr eller så, men vi får se!
 











Kom ihåg mig?