recap av utställningen

¦ Gaby , Movie Studio Platinum , Surprise
 
Video från min utställningsklass och ridklassen.
 
Ja då ska vi se! Igår så bar det av tidigt från stallet och både Soppan och Sillen gick på transporten direkt. Hade hyrt en b-kortare så Soppan fick testa på att åka där och även baklänges! Hur gick på flera gånger lugnt och fint så vi tror hon nog gillade den. Framme var vi ca 8.45 efter nästan 40 minuter på vägen. Jag och Clara i b-kortaren och Ester och Sharon i bil bakom. Fick våra nummer och programet och sen var det att vänta, titta och finslipa hästarna. Jag gick in som katalognummer 45 och hade tre andra i min klass. 
 
Klass 9: Welshponny av cobtyp ston födda 2006 eller tidigare som ej fölar 2018 (veteranklass)
Jag hade bara kollat på några ekipage innan och sett hut dom gjort och gjorde mitt bästa. Soppan var lite stark i visningsgrimman men det gick. Sillens uppfödare var där och hjälpte oss lite och fick låna ett visninsspö av henne så jag kunde få igång Soppan mer. Men allt som allt gick det välk suveränt för vi tog hem en förstaplat där och Soppan blev guldbelönad! Gick vidare till att få visa för Senior Champion men där vann en superläcker hingst. Men men, ett guld och förstaplats!
 
Clara och Sillen tog sig ann efter oss och kom hem med en förstaplats och silervbelönad ponny. Sillen var för övrigt annars också supersnäll och det blev en lång dag för lilla åringen! Sen var det lunch och efter lunch var det ridklasserna!
 
Klass 27: Welshponny av cobtyp ston och valacker - Open
Red fram men det fanns ingen riktigt framridning så var lute klyddigt och trångt. Solen stekte på och man får varken ha sporrar eller spö så fick smacka och driva en massa. Trotts allt bekymer så känndes hon fin och gick trevligt i form. Här tävlade jag mot tre andra och vi red i ringen samtidigt och efter domarens anvisningar. Soppan var bara så fin och visade verkligen upp sin bästa sida. Så duktigt var hon att vi även här tog hem en förstaplacering! Motiveringen var att jag satte jättefina galoppfattningar och att hästen lyssnade på mig genom hela programet. Vi gick vidare till finalen och att få göra upp om BIS i de ridna klasserna men då var hon redan så trött och seg så blev ingen mer vinst där. Men vi var supernöjda med lilla Soppan endå för två blågula rosetter samt en guldplakett!
 
Extra tack till Ester som filmade och hjälpte till, Sharon som fotade och hjälpte till, Clara som hjälpte till och Kevin som också hjälpte till!











Kom ihåg mig?