Hallamölla more like Hell-a-mölla

¦ Djur , Natur , Sharon , Vardag
 
Hiya huns!
 
Clara och jag hade ju bestämt tidigare i veckan att vi skulle köra ner till Hallamölla vattenfall och traska runt lite där, så idag bar det av. Vi kom fram som planerat och gick ner till vattenfallet, typ 5-6minuter från parkeringen. Jättefint var det men eftersom vi kört i över en timme tyckte vi att vi kunde gå runt i resevatet en runda. Hittade en skylt där en vi fann en led som sträckte sig 4,8km - den blir lagom, tänkte vi. 
 
Vi gick och gick, följde den 4,8km långa gula leden. Tog en paus och åt matsäck på ett fint fält när vi gått ungefär halva vägen. Trodde vi. 7,5km från start tog vi upp telefonerna för att kolla när fan vi skulle vara tillbaka men insåg att vi var en bra bit åt fel håll. Vi hade alltså följt en vandringsled som gick ner mot kusten och inte tillbaka till var bilen stod parkerad.
 
Som tur var det bara 20 grader ute och vi gick mestadels i skogen och därmed i skuggan. Men en lagom runda på 5km blev det inte utan snarare 2 mil. Vi var sådär lagom trötta när vi äntligen satte oss i bilen igen och körde hem. 
 
Väl hemma åt vi tårta som mamma bakat och nu har jag redigerat bilder från dagen som kommer upp i olika inlägg. Imorgon ska jag till jobb och efter det till stallet, men nu har jag tänkt kolla youtube eller Netflix!











Kom ihåg mig?