awks/sassy

¦ Gaby , Stallet , Vardag
 Dagens Soppa!
 
Hiya huns!
 
Jobbade 7-14 idag (omg en gång i halvåret man får så fint pass) så efter att ha gräddat min våffla och ätit den med grädde och sylt så stack jag direkt till stallet. Hade redan igår bestämt mig för att longera Soppan så exakt så blev det! Fixade henne och gick ner till paddocke och plockade upp fyra förhöjda travbommar på A-volten. Började utan inspänning och då passade hon på att busa, bocka och stegra.. Ingen uppvärming heller utan direkt galopp! Och så fort jag försökte lugna ner så bara gasade hon haha! Ja tillslut så fick jag ornding på henne och då åkte hjälptygeln på. Båda varven och alla gångarter innan vi gav oss på travbommarna. Och de gick prima! Hade dem först på lägsta upphöjda och sen efter att det gått super i båda varven flera gånger höjde jag upp dem ytterligare. Även det gick bra när jag kommit på exakt vilken hastighet Soppan behövde hålla för att trava över dem nätt och fint. Såklart något missförstånd innan när hon hoppade över dem hehe. Sen byggde jag om det till ca 40-50cm kryss och så fick hon hoppa det i både trav och galopp i båda varven. Blev kanske totalt 30min men ganska lagom endå. Spolade av hennes grusiga ben i stallet samt fyllde på nytt vatten i karet i hagen och såkalrt fixade hennes box! 
 
Kom hem runt halv sju och har sen dess hunnit äta och kolla Hitta Doris med mamma och Sharon!











Kom ihåg mig?