Jobb, flytt-städ och hingstvisning

¦ Andra Hästar , Sharon , Stallet , Vardag
Storhaugs Gwynfor - hingsten vi vill ha till Soppan!
Hiya huns!
 
Alltså! Vilken otroligt intensiv och hektisk vecka jag har haft! Jobbade A-tur (morgon) åde måndag och tisdag och hade fullt upp båda dagarna. Sedan jobbade jag c-tur (kväll) igår och det var minst sagt mycket att göra då också. Men kvällsturer tycker jag är roliga för då är alla lite mer chill och mot kvällen kan man "hänga runt lite" och äta glass, haha. Idag var det inte mycket bättre då vi hade ett akut fall med hjärtstopp direkt på morgonen då vi gick på vårt pass, och hela situationen var kaotisk och påverkade hela personalen under resten av dagen. 
 
Eftersom vi även ska flytta Soppan om 9 dagar så har vi haft fullt upp med att ta hem och tvätta alla schabrak, lindor, paddar, skydd, grimmor och täcken som vi inte behöver använda för tillfället. Så jag snodde en tvätttid på osndagsmorgonen och han tvätta i stort sett allt innan jag stack till jobb. Så nu är här massa höpåsar fyllda med hästsaker i hela lägenheten och eftersom sadelkammaren i det nya stallet ska renoveras får de stanna här tills det är inflyttningsklart. Man kan lugnt säga att Soppan hår mängder av saker som tar mycket plats!
 
Idag efter jobb då, (röd dag = alla kompisar lediga förutom jag) så bestämmde vi med Clara och Ester att åka till Grevlunda för att kolla på hingstvisning. Jag sov i bilen för var dödstrött och på vägen hem körde vi om Maxo hc köpte mat. Blev fett sugen på att betäcka Soppan nu (men med en Welsh såklart) men det är ju så förbannat dyrt så det är tyvärr inget som lär ske innom närmsta åren... Vi hoppas dock att det kan bli av innan hon är allt för gammal och dräcktighten för riskfylld.
 
Nu är jag ledig fram tills på tisdag. Nästa vecka går jag mina sista tre dagar på praktiken och jag kommer verkligen sakna avdelningen och personalen där. Har lärt mig massor men framför allt har jag trivts väldigt bra med kollegorna och hoppas verkligen att det blir lika kul när jag är färdig och har min legitimation!
 
Nu ska jag i vilket fall som helst spela lite SSO och sedan blir det troligtvis YouTube eller någon film!
 











Kom ihåg mig?