senaste veckorna

¦ Djur , Natur , Sharon , Surprise
      
    
    
 
Hiya huns! 
 
Jag har inte bloggat på några dagar. Har haft praktik i hemsjukvården där jag bland annat var med om mitt första hjärtstopp hos en patient, vilket var speciellt. Har tränat som vanligt, 4 pass i veckan, som har varit rätt tuffa att klämma in ibland. Har varit i stallet med jämna mellanrum, ridit någon gång men haft ett par regninga dagar också så inte haft nån vidare lust, och så har vi sågat ner träd i  sommarhagarna för att kunna släppa hästarna på bete! Började, mitt i allt detta, (såklart) med att kolla på La Casa De Papel, så satt självklart fast framför Netflix tills jag blev klar med den. Det ble fort en av mina absoluta favoritserier!
 
Igår var Gaby med Soppan hos veterinären. Gjorde en vet-check bara för att kolla läget och att var bra förutom att hon har lite ledvärk i höger bakknä, men enligt veterinären kan vi rida som vanligt (eftersom vi bara motionsrider och hoppar ytterst sällan ändå) och att det bara skulle bli värre av vila då hon skulle bli mer stel. Basically är det åldersrelaterat som kommit över tid och inget som hänt, eller vad man ska säga. 
 
Så imorgon ska vi ställa ut henne. Japp - ni hörde rätt. Nej tyvärr åker vi inte iväg någonstans men en organisation i UK har virtuella klasser man kan anmäla sig till. Vi kommer alltså filma nör vi rider och visar för hand och sedan skicka in till en som bedömmer. Vi kommer vara med i åtta  klasser men eftersom man kan använda samma klipp till fler klasser blir det inte så maffigt som det låter. Jag kommer rida hunter-klasserna + visa henne i hunter-klasserna och Gaby kör resterande "vanliga" så ska bli lite kul ändå! För övrigt har Soppan släppts på bete så nu är det typ officiellt sommar, haha!
 
Yes, tror jag fick med en del där. Ska försöka hinna uppdatera mer, men nu har jag en del i skolan så om inget annat är det snart inte mycket kvar, bara 27 dagar till examen!
 


Ida    •  

Åhhh La casa de papel är ju verkligen bästa😍😍😍 Och så roligt att ni skulle ställa ut henne, gick det bra? Så fina och härliga bilder också😍 kram










Kom ihåg mig?